شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلویزیون

روایت مجری لبنانی تلویزیون از شهرت حاج نادر طالب‌زاده بین جوانان لبنان

روایت مجری لبنانی تلویزیون از شهرت حاج نادر طالب‌زاده بین جوانان لبنان

سهیل اسعد مبلغ لبنانی‌الاصل می‌گوید که حاج نادر در لبنان خیلی شناخته‌شده بود. مخصوصا بین جوانان حزب‌اللهی، چهره‌ای سرشناس به حساب می‌آمد.

سهیل اسعد مبلغ، مستندساز و مجری لبنانی‌الاصل اهل آرژانتین که این روزها اجرای مسابقه تلویزیونی «محیا» را برعهده دارد، درباره سابقه آشنایی خود با زنده‌یاد حاج نادر طالب‌زاده به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: اولین ارتباط من و حاج نادر در جشنواره فیلم عمار شکل گرفت. با همراهی شهاب اسفندیاری مستندی ساخته و آن را در جشنواره عمار شرکت داده بودیم. این مستند «جهان‌شهری‌ها» نام داشت. اینچنین بود که باب آشنایی ما با حاج نادر گشوده شد. از طرف دیگر باتوجه به اینکه همسر حاج نادر اهل لبنان است و من نیز اصالتا لبنانی هستم، از این حیث هم با یکدیگر اشتراک و ارتباط خانوادگی داشتیم. همچنین حاج نادر در مقاطعی، آخر هفته‌ها به قم می‌آمد و ما در آنجا نیز با هم رفت‌وآمد می‌کردیم. این مراودات تا جایی ادامه پیدا کرد که حاج نادر مرا به برنامه تلویزیونی «عصر» دعوت کرد.

نادر طالب زاده , لبنان , تلویزیون , سینما ,

وی ادامه داد: ما در شبکه هیسپان‌تی‌وی همراه با حاج نادر همکاری‌هایی برای تخاطب با مردم آمریکای لاتین داشتیم. 9 برنامه باحضور حاج نادر ساخته شد که در این برنامه‌ها حول فیلم سینمایی «بشارت منجی» و توصیف موضع‌گیری اسلام نسبت به حضرت عیسی(ع) به بحث و تبادل نظر می‌پرداختیم که اتفاقا نزد مخاطبان اهل آمریکای لاتین هم بازخورد خوبی داشت. در ادامه، من شروع به ساخت مستندی درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کردم که این مستند هم برای شبکه هیسپان‌تی‌وی بود و حاج نادر یکی از شخصیت‌های محوری مستند به شمار می‌آمد.

مجری مسابقه تلویزیونی «محیا» مطرح کرد: حاج نادر همواره به عنوان سخنران در جلساتی که ما در جامعه‌المصطفی برگزار می‌کردیم، حضور پیدا می‌کرد. همچنین بارها در موسسه ما نیز که به تربیت کادر مبلغ اختصاص دارد نیز حضور یافته بود و در مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب به سخنرانی‌ حول موضوعات روز رسانه‌ای می‌پرداخت.  

نادر طالب زاده , لبنان , تلویزیون , سینما ,

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های شاخص شخصیت حاج نادر طالب‌زاده به خبرنگار تسنیم گفت: شخصیتی مثل حاج نادر را نمی‌توان در قالب یک یا چند ویژگی خلاصه و توصیف کرد. به نظرم شخصیت حاج نادر از ویژگی‌های شاخص متعددی برخوردار بود و به نوعی جامعیت داشت. او با اینکه در یک فضای غیراسلامی زندگی کرده و بزرگ شده بود و ارتباط بسیار قوی فرهنگی و زبانی با آمریکا داشت، از معنویت عجیبی بهره‌مند و از حیث معنوی کم‌نظیر بود. نمی‌دانم مردم چقدر با ابعاد معنوی و اخلاقی شخصیت حاج نادر آشنایی دارند، باوجود این، او شخصیتی بسیار معنوی، مخلص، متواضع و دغدغه‌مند بود.

اسعد در بخش دیگری از سخنان خود به انس و پیوند حاج نادر با جوانان اشاره و بیان کرد: ما هروقت از او برای حضور در جلساتی که با جوانان داشتیم، دعوت می‌کردیم، فورا لبیک می‌گفت. بدین معنا، همراهی جدی و ویژه‌ای با جوانان داشت. نکته دیگر این است که باتوجه به تجارب بین‌المللی حاج نادر، شخصیت او هم بعدی بین‌المللی پیدا کرده بود. لذا جوانان خود به خود او را به عنوان الگو انتخاب می‌کردند و به چشم یک الگو به او می‌نگریستند. او به‌ویژه برای جوانانی که می‌خواستند در فضای رسانه و سینما گام بردارند، الگوی جذابی محسوب می‌شد. همچنین باتوجه به اینکه حاج نادر فرزندان جوانی هم دارد، به خوبی با جوانان ارتباط می‌گرفت، روحیات آنها را می‌شناخت و درکشان می‌کرد.

نادر طالب زاده , لبنان , تلویزیون , سینما ,

این مستندساز لبنانی‌الاصل افزود: حاج نادر در لبنان خیلی شناخته‌شده بود. مخصوصا بین جوانان شیعه، حزب‌الله و مقاومت، چهره‌ای سرشناس به حساب می‌آمد. در بخش‌هایی از اروپا هم مخاطبان با آثار او ارتباط برقرار کرده بودند. همانطور که می‌دانید، فیلم سینمایی «بشارت منجی» که توسط او ساخته شد، در واتیکان به اکران درآمد.

سهیل اسعد در بخش پایانی اظهارات خود خاطرنشان کرد: من به همه کسانی که به دنبال الگو هستند، حاج نادر را پیشنهاد می‌کنم. او به عنوان شخصیتی که سال‍‌ها در غرب زندگی کرد و از نزدیک، غرب را شناخت و در ادامه با اراده خود و به خاطر انقلاب و مردم، تصمیم گرفت به ایران بیاید و تا آخر عمر به این نظام خدمت کند، برای ما حجت است. حاج نادر برای جوانانی که فکر می‌کنند در غرب خبرهایی است یا آرزو دارند روزی به آمریکا بروند و در آنجا زندگی کنند، یک حجت و الگو است.

انتهای پیام/