شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان

صفر تا صد انتخاب ها در آثار نمایشی با کارگردان است/چهره و فیزیک ملاک انتخاب بازیگر در پروژه های تاریخی نیست!

صفر تا صد انتخاب ها در آثار نمایشی با کارگردان است/چهره و فیزیک ملاک انتخاب بازیگر در پروژه های تاریخی نیست!

محمد فیلی بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که کارگردان در وهله اول یک بازیگر را برای ایفای نقش تاریخی مناسب می بیند و در نهایت انتخاب می کند و باز همان کارگردان است که تشخیص می دهد برخی از بازیگران برای کار در آثار تاریخی مناسب نیستند و دست رد به سینه آن ها برای همکاری می زند. نکته دیگری که باعث می شود یک کارگردان نظرش نسبت به یک بازیگر جلب شود نوع بازی بازیگر است به گونه ای که بتواند خود را به شخصیتی که باید ایفا کند نزدیک سازد تا باورپذیری نقش برای مخاطب کار سختی نباشد و به نظر من چهره و فیزیک نمی تواند ملاک شاخصی باشد.

محمد فیلی بازیگر سینما و تلویزیون که سابقه کار در آثار تاریخی چون «سلمان فارسی»، «روزی روزگاری»، «تفنگ سر پر»، «مختارنامه»، «بانوی سردار»، «بانوی عمارت»، «جلال الدین» و.... در کارنامه دارد در پاسخ به این سوال که با توجه به سختی ایفای نقش در آثار تاریخی و بیان لحن و ادبیات متفاوت در ژانر تاریخی آیا همه بازیگران برای ایفای نقش‌های تاریخی و کلاسیک مناسب هستند و می‌توانند از پس آن بر بیایند یا خیر؟ به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: باید گفت که کارگردان در وهله اول یک بازیگر را برای ایفای نقش تاریخی مناسب می بیند و در نهایت انتخاب می کند و باز همان کارگردان است که تشخیص می دهد برخی از بازیگران برای کار در آثار تاریخی مناسب نیستند و دست رد به سینه آن ها برای همکاری می زند. نکته دیگری که باعث می شود یک کارگردان نظرش نسبت به یک بازیگر جلب شود نوع بازی بازیگر است به گونه ای که بتواند خود را به شخصیتی که باید ایفا کند نزدیک سازد تا باورپذیری نقش برای مخاطب کار سختی نباشد و به نظر من چهره و فیزیک نمی تواند ملاک شاخصی باشد.

بازیگر «مختارنامه» در این خصوص که چرا برخی بازیگران در نقش‌های تاریخی با همان لحن و ادبیات سریال‌های روز به ایفای نقش می‌پردازند آیا چنین امری موجب نقص می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: من هم بسیار زیاد با این مسئله موافق هستم درواقع در برخی از آثاری که فعالیت کرده ام بارها شاهد مصر بودن کارگردان بوده ام که از بازیگران خواسته است تا در آن اثر تاریخی از لحن و ادبیات روز استفاده کنند اما به نظر من اگر در آثارمان به نوع گویش و ادبیات تاریخی نزدیک تر شویم قطعا برای مخاطب دلچسب تر خواهد بود و آن اثر تاریخی مورد استقبال عامه مردم قرار می گیرد.

محمد فیلی در پایان و در خصوص فعالیت‌های اخیرش بیان کرد: این روز ها مشغول فعالیت خاصی نیستم و پیشنهاد بازی هم ندارم ولی اگر پیشنهاد خوبی شود قطعا می پذیرم.

انتهای پیام/