شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#اوپک#افزایش قیمت

تلاش سناتورهای آمریکایی برای شکایت از اوپک

تلاش سناتورهای آمریکایی برای شکایت از اوپک

سناتورهای آمریکایی تلاش می‌کنند تا با زنده کردن لایحه شکست خورده موسوم به «نوپِک»، از اوپکی‌ها به اتهام تبانی برای افزایش قیمت نفت شکایت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دفتر چاک گرسلی، سناتور آمریکایی اعلام کرده است، یک هیئت سنای آمریکا در هفته آینده، لایحه‌ای را بررسی خواهد کرد تا پرونده شکایت از اوپک و کشورهایی را که با آن همکاری می‌کنند، برای تبانی در افزایش قیمت نفت، باز کند.

یک هیئت سنای آمریکا هفته آینده لایحه‌ای را بررسی خواهد کرد تا گروه تولید نفت اوپک و کشورهایی که با آن همکاری می‌کنند، به شکایت برای تبانی در افزایش قیمت نفت باز شود.

این لایحه (NOPEC) مورد حمایت این سناتور جمهوری خواه و یک سناتور دموکرات و تعدادی دیگر است. در این لایحه، مشکل دولت بایدن در کنترل قیمت نفت و بنزین که به دنبال بی ثباتی در عرضه پس از درگیری روسیه و اوکراین رخ داده است، بررسی خواهد شد.

این لایحه به دادستان کل آمریکا، این امکان را می‌دهد که از کشورهای تولیدکننده نفت، مانند کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، تحت قوانین ضد تراست شکایت کند.

درحالی که لایحه نوپک تقریبا ۲۲ سال است که در کنگره آمریکا رد شده است، حامیان این طرح می‌گویند، به دلیل اقدامات روسیه، امسال می تواند تصویب شود.

قیمت نفت در اوایل سال جاری، با عملیات روسیه در اوکراین به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ رسید و به علت نگرانی در مورد ادامه کمی عرضه، همچنان بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه مانده است.

منبع: فارس