شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آنلاین#علوم پزشکی

سامانه دوره های آموزشی آنلاین در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی می‌شود

کدخبر: 492100
اقتصادنیوز: سامانه دوره های آموزشی آنلاین در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی سامانه «موکس» را یکی از ضرورت های حوزه آموزش معرفی کرد و گفت: از آنجا که گسترش آموزش مبتنی بر توانمندی یکی از برنامه های اصلی دانشگاه در برنامه چهارساله است راه اندازی موکس دانشگاه را با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این ایده پیش از این در معاونت آموزشی دانشگاه مطرح شده و اکنون با توجه به پتانسیل های فوق العاده موجود در دانشگاه تیم مدیریتی معاونت آموزشی تمام اهتمام خود را جهت راه اندازی این سامانه در چند ماه آینده به کار بسته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه به دنبال آن نیستیم که صرفاً سامانه ای مجزا عرضه کنیم بلکه قصد داریم ابتدا ظرفیت ها، امکانات و سامانه های موجود در کشور، که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند را بررسی کنیم و از تشکیل سامانه های جزیره ای در دانشگاه و سطح آموزش کشور جلوگیری کنیم.

علامه خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت کارگروه مربوطه به منظور تدوین شاخص های مورد انتظار معاونت از نرم افزار و شرکت تشکیل و چک لیست مربوطه استخراج خواهد شد.

در ادامه جلسه شرکت ها و افراد فعال در زمینه موکس و محتوای آموزشی به معرفی سامانه های خود و قابلیت ها سامانه پرداختند.

دکتر میرزازاده مشاور معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم استفاده از امکانات موجود گفت برای شفاف سازی در این زمینه گفت: باید مشخص کنیم آموزش دانشگاه چه انتظارات و شاخص هایی برای سامانه موکس دانشگاه دارد سپس بر اساس کسب امتیازات هریک از شرکت ها و نرم افزارهای موجود تصمیم بگیریم از کدام نرم افزار استفاده کنیم.

دکتر سلیمانی مدیر مرکز آموزش مهارتی- حرفه ای و دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز یادآور شد: پروپوزال این پروژه سال گذشته تدوین و تصویب شده است همچنین RFP مورد نیاز تدوین شده است و مسیر همواری پیش رو داریم.

همچنین دکتر رضایی سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری گفت: راه اندازی این سامانه یکی از ضرورت های حال حاضر آموزش روز کشور است و به زودی این سامانه راه اندازی شود.

MOOCs مخفف Massive Open Online Courses است. Massive به معنای گسترده، اشاره به ثبت نام نامحدود افراد در درس ها دارد. Open، به معنی ثبت‌نام آزاد افراد صرف‌نظر از پیشینه تحصیلی آن‌ها یا رایگان بودن آموزش ها برای مطالعه است. Online، به نحوه ارایه برخط آموزش ها اشاره دارد و Courses، اشاره به ساختارمند بودن درس های ارائه شده دارد.