شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تیم ملی

مرفاوی:

مشکل بازی تدارکاتی تیم ملی همیشه وجود داشته/ استقلال برای قهرمانی نباید کوتاه بیاید

مشکل بازی تدارکاتی تیم ملی همیشه وجود داشته/ استقلال برای قهرمانی نباید کوتاه بیاید

سرمربی اسبق استقلال گفت: استقلال نباید کوتاه بیاید، با تمام وجود بازی کند تا ان‌شاالله قهرمان لیگ شود.

به گزارش مشرق، صمد مرفاوی پس از جلسه با کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان اظهار داشت: جلسه خوبی بود، از ما برنامه خواسته بودند و آن را بررسی کردند. امروز هم دعوت کردند تا از برنامه‌ها و اهدافی که برای تیم ملی جوانان داریم دفاع کنیم. ما هم توضیحاتی دادیم. جلسه کاملا فنی برگزار شد، اعضای کمیته چهره‌های شاخصی هستند. باعث افتخار من بود که در این جلسه شرکت کردم و اساتید و دوستانم را از نزدیک دیدم و همه یکدیگر را از لحاظ فنی به خوبی درک کردند.

وی در مورد اینکه یکی دو ماه پیش گزینه سرمربیگری آلومینیوم اراک بود و الان چقدر امیدوار است برای تیم ملی جوانان انتخاب شود، گفت:  من برنامه‌های خودم را دادم و صحبت‌های خودم را کردم، تجربیاتم را به عزیزان گفتم. انتخاب با خودشان است. باید ببینیم چه تفکراتی دارند، از سرمربی چه می‌خواهند و برنامه‌های مدنظرشان برای تیم ملی چیست؟ چه انتخاب شوم و چه انتخاب نشوم،‌ این عزیزان دوستان و اساتید من هستند. با برخی مانند علی اصغر مدیرروستا همبازی بودم و همیشه برایم قابل احترام هستند.

مرفاوی در مورد اینکه آیا با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال قبول این مسئولیت یک ریسک نیست، عنوان کرد: اوضاع فدراسیون آنچنان هم بد نیست. اینکه بخواهیم ناامیدانه در مورد فدراسیون صحبت کنیم، درست نیست. باید امیدوار باشیم شرایط این طور نمی‌ماند، تیم ملی ما باید به جام جهانی برود، اگر بخواهیم الان این طور ناامید باشیم اصلا چرا رفتیم؟

مشکل بازی تدارکاتی تیم ملی همیشه وجود داشته/ استقلال برای قهرمانی نباید کوتاه بیاید

گزینه سرمربی تیم ملی جوانان در مورد اینکه تیم ملی بزرگسالان هیچ برنامه‌ای برای بازی‌های تدارکاتی ندارد، گفت: قبلا هم چنین شرایطی وجود داشته و آن را تجربه کرده‌ایم. مگر در دوره‌های قبل وضعیت خیلی بهتر از این بود؟ نبود. تیم‌های درجه ۲ و ۳ می‌آمدند اینجا بازی می‌کردند و می‌رفتند، می‌گفتند بازی تدارکاتی کردیم. الان هم همان شرایط است و فرقی نکرده، نباید اینقدر ناامید باشیم. باید امیدوارانه به مسائل نگاه کنیم. اینکه می‌گویید ریسک کردم، ما همیشه امیدوار هستیم. در این جلسه هم امیدوارانه شرکت و صحبت کردم. ان‌شاءالله اگر قسمت شود خدمتی به فوتبال می‌کنم.

وی در مورد اینکه مهم‌ترین درخواستش برای قبول هدایت تیم ملی جوانان چه بوده، عنوان کرد: در برنامه‌ام همه مسائل را مطرح کردم. مشکلی که تیم بزرگسالان دارد را ما هم داریم. بازی تدارکاتی در حدی باشد که تیم پایه بتواند در آسیا با تیم‌های گردن کلفت مقابله کند.

سرمربی اسبق استقلال در مورد شرایط لیگ در ۶ هفته باقیمانده و وضعیت آبی‌های تهران اظهار داشت: وقفه‌ای که به وجود آمد باعث شد تیم‌ها از شرایط بازی که داشتند خارج شوند. این به ضرر تیم‌های بالای جدول مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان است. طبیعی است برای استقلال و قهرمانی هم شرایط مقداری سخت می‌شود. البته تعطیل هم نمی‌شد،‌ استقلال باید عزم جزم خودش را برای قهرمانی حفظ می‌کرد. نباید کوتاه بیایند. باید با تمام وجود بازی کنند و کارشان را انجام دهند تا ان‌شاالله بتوانند قهرمان لیگ شوند.

منبع: فارس