شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز قدس#رئیس جمهور#کرونا

بهبود شرایط کرونایی نباید موجب کاهش رعایت شیوه‌نامه‌ها شود/ قدردانی از حضور پرشور مردم در روز قدس

بهبود شرایط کرونایی نباید موجب کاهش رعایت شیوه‌نامه‌ها شود/ قدردانی از حضور پرشور مردم در روز قدس

رئیس جمهور گفت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع کرونا کاهش یابد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال برای کاهش چشمگیر آمار ابتلا و قربانیان ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: شرایط مساعد ایجاد شده در اثر واکسیناسیون عمومی، این امکان را فراهم کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با شور و عظمت زیادی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، این مراسم را یادگار ماندگار امام راحل در مسیر استکبارستیزی خواند و گفت: حضور پرشور مردم که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر سر رژیم ظالم صهیونیستی فریاد زدند، حاوی پیام‌های آشکار به سران رژیم غاصب و برخی سیاستمداران فریب‌خورده منطقه‌ای بود که سودای عادی‌سازی روابط با اشغالگران را در سر می‌پرورانند.

رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از حضور شکوهمند مردم روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، افزود: ارزیابی‌ها حکایت از این دارند که با بهبود وضعیت شیوع کرونا در کشور و کاهش قابل توجه شاخص‌های مربوط به ابتلا این بیماری، امسال هم آمار شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر و هم جمعیت راهپیمایان روز قدس افزایش داشته است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است، اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع کرونا کاهش یابد. رعایت این دستورالعمل‌ها در مدارس، وسایل حمل‌ونقل عمومی، مراکز خرید و نیز در مراسم و مناسبات دینی و ملی و هر محل تجمع دیگری کاملا ضرورت دارد.

وی مسئولان مربوطه به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها و به خصوص مرزهای شرقی کشور نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.

رئیس‌جمهور همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم اتخاذ شده برای تداوم تامین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تامین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای 70 سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای 1 نوبت واکسن کرونا در سال 1401 دریافت کنند.

انتهای پیام/