شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کالای قاچاق

کشف یک میلیارد و۶۰۰ میلیون قلم کالای قاچاق در تهران

کدخبر: 492048
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیارد و شش میلیون قلم انواع کالای قاچاق در پایتخت خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای شانزدهمین مرحله از طرح کاشف به تشریح دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی و برخی اولویت‌ها و برنامه‌های پلیس در سال جاری پرداخت و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی طی حدود دو هفته اخیر بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قلم انواع کالای قاچاق شامل لوازم الکترونیکی، پوشاک، مواد غذایی و ... را شناسایی و کشف کردیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۳۳ تن از قاچاقچیان دستگیر شدند، گفت: همچنین ۲۸۰ تن انواع کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شد که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رحیمی از برخورد با دلالان ارزی در فضای مجازی نیز خبر داد و گفت: ۱۶ نفر از دلالان ارزی که اقدام به تعیین نرخ‌های کاذب و یا خرید و فروش ارز در این فضا کرده بودند از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد مقادیر هنگفتی دلار، یورو، دلار استرالیا، لیر ترکیه، دینار و ... کشف و ضبط شد.

رحیمی از راه اندازی مرکز واکنش سریع و گشت‌های واکنش سریع پلیس خبر داد و گفت: ۱۰۰ تیم عملیاتی برای مبارزه با کیف قاپان و موبایل قاپان در سراسر پایتخت مستقر شده‌اند. این افراد به طور محسوس و نامحسوس فعالیت کرده و ارتباط آنان به شکل آنلاین با مراکز ۱۱۰ برقرار است. در واقع به محض وقوع کیف قاپی و اعلام آن به ۱۱۰ این تیم‌ها نیز وارد عمل می‌شوند.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که انجام دادیم ایجاد سامانه فقدانی‌ها بود. در واقع گزارش فقدانی بلافاصله به آگاهی مخابره شده و ماموران پلیس آگاهی وارد عمل می‌شوند.

به گفته رحیمی امکان گزارش سرقت خودرو از طریق سامانه پلیس من فراهم شده و امکان ارتباط بین ۱۱۰ و پلیس آگاهی در زمینه سرقت خودرو بطور آنلاین برقرار شده است.