شهر خبر

هواشناسی خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از عصر امروز در خراسان رضوی

آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از عصر امروز در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود از عصر امروز با افزایش ابرناکی، شاهد آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از نواحی غربی استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی قاینی‌پور اظهار کرد: هم اکنون آسمان در بیشتر نقاط استان صاف تا قسمتی ابری است و انتظار می‌رود از عصر امروز با افزایش ابرناکی، شاهد آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از نواحی غربی استان باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه بارشی بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از فردا یکشنبه با گسترش این سامانه بر حجم بارندگی در بیشتر نقاط استان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بر حجم بارش‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای در استان افزوده می‌شود و امکان ایجاد روان‌آب، سیلاب، آبگرفتگی معابر و افزایش آب رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.

قاینی‌پور ضمن هشدار نسبت به پیامدهای فعالیت این سامانه گفت: طی این مدت مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: فعالیت این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت ایجاد رعد و برق و وقوع صاعقه امکان پذیر است از این رو باید از صعود به ارتفاعات خودداری کرد ضمن این که احتمال بارش تگرگ در بخشی از نقاط استان هم وجود دارد.