شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

جاسوسی از بیش از ۳ میلیون آمریکایی توسط اف‌بی‌آی

جاسوسی از بیش از 3 میلیون آمریکایی توسط اف‌بی‌آی

اداره اطلاعات ملی آمریکا فاش کرد اف‌بی‌آی، اطلاعات بیش از ۳ میلیون شهروند آمریکایی را بدون اجازه، به مدت یک سال، تجسس کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات ملی آمریکا در جریان گزارش سالانه خود فاش کرد یکی از کارکنان پلیس فدرال آمریکا، ایمیل ها، نوشته ها و دیگر ابزارهای ارتباطی 3 میلیون و 400 هزار آمریکایی را بدون اجازه به مدت یک سال، تجسس کرده است.  

در گزارش این اداره که در نشریه بلومبرگ منتشر شده، آمده که اداره اطلاعات ملی آمریکا در جستجو برای یافتن تهدیدهای تروریستی در ابزارهای الکترونیکی جمع آوری شده به صورت قانونی، دریافت که یکی از کارکنان اف‌بی‌آی، از اطلاعات بیش از 3 میلیون آمریکایی بین دسامبر 2020 تا نوامبر 2021 جاسوسی کرده است.

در این گزارش 38 صفحه‌ای، لزوم بحث و بررسی های جدی در کنگره و مجلس نمایندگان درباره رسیدگی به قدرت آژانس های اطلاعاتی آمریکا در جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان، مطرح شده است.

این در حالی است که پیش از این و در فاصله دسامبر 2019 تا نوامبر 2020، اطلاعات کمتر از یک میلیون و 300 هزار آمریکایی جمع آوری و جاسوسی شده بود.

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، علت این افزایش چشمگیر را تلاش مقامات برای پی بردن به هویت آمریکایی ها و نقاب برداشتن از چهره آنها دانسته است.

انتهای پیام/