بازتاب سخنان سیدنصرالله در رسانه‌های صهیونیستی

بعد از پایان سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت روز جهانی قدس رسانه‌های صهیونیستی به بازتاب سخنان وی و نگرانی‌هایی که میان محافل اسرائیلی به وجود آمده است پرداختند.

رسانه‌های صهیونیستی در این زمینه اعلام کردند که هفته‌های آینده چالش بزرگی پیش‌ِروی نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل خواهد بود.

«حزی سمنتوف» تحلیلگر امور عربی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که سخنان حسن نصرالله که عملیات‌های انفرادی فلسطینیان علیه اسرائیلی‌ها را ستایش کرده بود نشان می‌دهد که محافل امنیتی و نظامی اسرائیل روزهای پرچالشی را پیشِ‌روی خود خواهند داشت.

وی افزود همچنین ممکن است فلسطینیان حملات دیگری در داخل اسرائیل (اراضی اشغالی) انجام دهند؛ ضمن اینکه خنثی کردن این عملیات‌ها بسیار دشوار خواهد بود. همچنین حماس در هفته‌های آینده به تشویق فلسطینی‌ها برای انجام عملیات‌های استشهادی ادامه خواهد داد و این یک چالش بزرگ برای مؤسسات امنیتی و نظامی اسرائیل به‌شمار می‌رود.

سید حسن نصرالله در سخنرانی شب گذشته خود اعلام کرد که عملیات‌های استشهادی فلسطینیان به‌شدت اعتماد شهرک‌نشینان صهیونیست به ارتش و کابینه رژیم اسرائیل را متزلزل کرده و تأثیرات زیادی بر صهیونیست‌ها گذاشته است.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به بازتاب بخشی از سخنان سید حسن نصرالله پرداخته اعلام کرد که ایران به کشورهایی که با اسرائیل توافق صلح امضا کرده‌اند اطلاع داده است که هرگونه تحرک علیه تهران از اراضی آنها با پاسخی قاطع‌تر از جانب ایران مواجه خواهد شد و این پیام هشدارآمیز به اسرائیل نیز ارسال شده است.

سید حسن نصرالله شب گذشته در سخنرانی خود به‌مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه ایران در صورتی که در منطقه در معرض تجاوز دشمن صهیونیستی قرار بگیرد، احتمال دارد مستقیماً به رژیم اسرائیل حمله کند و مقدمات این حمله در حال فراهم است، ابراز کرد: بر اساس اطلاعاتی که دارم ایران به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابطشان را عادی‌سازی کرده‌اند، پیامی با این مضمون فرستاده است که هر گونه تجاوز و حمله از این کشورها به ایران، بدون پاسخ نخواهد ماند و این پیام به دست این رژیم نیز رسیده است.

بازتاب سخنان سیدنصرالله در رسانه‌های صهیونیستی

دبیرکل حزب‌الله درباره عملیات‌های استشهادی فلسطینیان نیز تصریح کرد: این عملیات‌های انفرادی یک گام منحصر به فرد و جدید در مسیر مقاومت در فلسطین است. این عملیات‌ها در اماکن جغرافیایی متعددی انجام شد و فلسطینی‌هایی از مناطق مختلف این عملیات را اجرا کردند. این مسئله پیام بسیار قوی دارد. مهمترین دستاورد این عملیات‌ها این بود که معادله امنیت و اشغالگری را که رژیم صهیونیستی بر اساس آن شکل گرفته، ساقط کرد.