شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملی‌پوش

شکری: «طرح سلامت» باعث دوری یک‌ساله‌ام از مسابقات کشوری شد/ این مسائل شخصیت دوچرخه‌سواری را خدشه‌دار می‌کند

شکری: «طرح سلامت» باعث دوری یک‌ساله‌ام از مسابقات کشوری شد/ این مسائل شخصیت دوچرخه‌سواری را خدشه‌دار می‌کند

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری کوهستان گفت: «طرح سلامت» یک طرح ناقص بود و تیم مدیریت قبلی هم جور این اتفاق را کشید و اینطور نبوده که شرایط به نفع کسی شده باشد.

فراز شکری ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین شرایط تمریناتش اظهار داشت: دو ماه قبل دچار در رفتگی از ناحیه آرنج دست شدم. الان شرایط خوبی در کشور دارم و امروز هم یک رقابت دوستانه با رکابزنان بخش جاده خودم را محک زدم. قصد دارم برای حضور در چند رقابت به اروپا بروم. در واقع اگر ویزا آماده شود، روز پنجشنبه به ترکیه و اروپا می‌روم و یک مسابقه در ترکیه و چند مسابقه هم در آلمان خواهم داشت.

وی درباره حواشی روزهای اخیر در دوچرخه‌سواری و اینکه قبلاً و در زمان اجرای طرح سلامت برایش مشکلاتی به وجود آمده بود، گفت: این طرح باعث شد تا برای یک سال نتوانم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنم. در واقع از حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور محروم شدم. من 10 روز قبل از آنکه در طرح سلامت شرکت داده شوم، در سوئیس تست خون و ادرار داده بودم، ولی متاسفانه با طرح سلامتی که مطرح شد، به من اجازه ندادند که در قهرمانی کشور شرکت کنم.

رکابزن کوهستان ایران ادامه داد: من تست دادم، ولی شواهدی که دست دوستان بود، منوط بر این بود که سلامت لازم را برای شرکت در مسابقه ندارم. نکته مهم اینکه من هنوز هم نتایج آن آزمایش را نگرفته‌ام.

شکری عنوان کرد: تیم مدیریت قبلی اشراف به این داشت که طرح سلامت یک طرح نقص‌دار است، یعنی بعد از مدتی متوجه شدند که نواقصی هست و ادامه هم ندادند. به هر حال هر کار جدیدی مطمئناً نواقصی با خود به همراه دارد و ما آن زمان نمی‌توانیم کسانی را که درگیر با موضوع هستند، محکوم کنیم. متاسفانه این در سیستم ما ایرانی‌ها قرار گرفته که وقتی یک نفر از گردونه خارج می‌شود، می‌خواهند آتش را تندتر کنند. به نظرم این قشنگ نیست؛ همه ما از یک خانواده هستیم. این مسائل شخصیت دوچرخه‌سواری را خدشه‌دار خواهد کرد.

وی گفت: طرح سلامت یک طرحی بوده که نواقصی داشت و پس از مدتی هم اجرا هم نشد. به نظرم دیگر دامن زدن به آن خوب نیست. در واقع چیزی که گذشته است، نباید خیلی به آن توجه کرد. براساس آن طرحی که ناقص بود، تیم مدیریت قبلی هم جور این اتفاق را کشید و اینطور نبوده که شرایط به نفع کسی شده باشد.

شکری در پایان خاطرنشان کرد: کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی نیاز به یک همدلی دارد. مطرح کردن طرح سلامت پس از چند سال و اینگونه حاشیه‌ها باعث تغییر رنگ مدال‌ها در بازی‌های آسیایی می‌شود و رسانه‌ها هم به جای اینکه بیایند و درباره رشد ورزش صحبت کنند، به دنبال یک موضوع حاشیه‌ای می‌روند. به نظرم این کار خیلی خوبی نیست. ما اگر می‌توانیم در گزارش‌ها حرفی را بزنیم که باعث پیشرفت ورزش شود، این مسئله می‌تواند مثمرثمر باشد. این می‌تواند دید مثبتی را برای همه از جمله خانواده دوچرخه‌سواری ایجاد کند.

 

انتهای پیام/