شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#روز قدس#فلسطین#حماس

عضو دفتر سیاسی حماس در گفتگو با مهر:

تهران از هیچ حمایتی از مسئله فلسطین دریغ نکرد/ اهمیت روز قدس

تهران از هیچ حمایتی از مسئله فلسطین دریغ نکرد/ اهمیت روز قدس

«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه مقاومت در یک مسیر صعودی قرار دارد اعلام کرد: روز قدس مانعی مهم در برابر پروژه صهیونیسم است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- سمیه خمارباقی: صحنه فلسطین طی روزها و هفته‌های اخیر با تحولات مهمی روبرو بوده است که مهمترین آنها انجام چندین عملیات شهادت طلبانه متمایز و منحصر به فرد در عمق اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بوده است، تمامی شواهد نشان می‌دهد که روز قدس امسال با متغیرات و تحولات جدیدی همراه است.

تفسیر تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان به ویژه در آستانه برگزاری روز جهانی قدس و نیز افزایش عملیات فلسطینی‌ها در عمق و امنیتی رژیم صهیونیستی را می‌توان در اهمیت تأثیرگذاری روز جهانی قدس در منطقه و فلسطین ارزیابی کرد.

مقاومت اسلامی و گفتمان آن و روز قدس مانع مهمی در برابر پیشبرد پروژه صهیونیست و همچنین فرآیند عادی‌سازی عربی و اسرائیلی است باید گفت که روز جهانی قدس تنها یک مناسبت اسلامی و روز ملی نیست. روز قدس یک گفتمان راهبردی و ارزشمند و دارای مفاهیم جدیدی است که توانست الگوی ارزشمند و بی نظیر در برابر ملت‌های جهان به ویژه ملت فلسطین قرار دهد.

امروز می‌توان آثار و دستاوردهای نامگذاری روز قدس را در منطقه و فلسطین به وضوح مشاهده کرد تا آنجا که بسیاری از گروه‌های مقاومت فلسطین و منطقه از تهران به عنوان عمق اسلامی و عربی فلسطین یاد می‌کنند، آن هم در شرایطی که برخی از کشورهای عربی که مدعی بودند که عمق عربی فلسطین هستند امروز سرگرم روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی شدند.

در همین رابطه «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تهران در تمامی مدت از هیچ حمایتی از موضوع فلسطین دریغ نکرده است و همواره با مقاومت فلسطین در تمامی ابعاد بوده است.

وی در ادامه گفت: ما مسیر مقاومت و گزینه مقاومت اسلامی را انتخاب کردیم و همواره بر این گزینه اصرار داریم و معتقدیم گزینه مقاومت می‌تواند مسیر آینده فلسطین را هموار کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با قدردانی از حمایت‌های تهران و نیز اهمیت روز جهانی قدس در پیشبرد اهداف مقاومت فلسطین گفت: مقاومت در یک مسیر صعودی قرار دارد و دستاوردهای مهمی را به جا گذاشته است.

وی با اشاره به برخی موانع در تکمیل دستاوردها و پیروزی‌های ملت فلسطین از تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان شریک مذاکره با اسرائیل نام برد و افزود که روند سازش همواره محکوم به شکست است.

خلیل الحیه با اشاره به اینکه آینده مقاومت آینده‌ای درخشان است ابراز امیدواری کرد که همگرایی و وحدت اسلامی بتواند به موفقیت‌های بیشتر محور مقاومت منجر شود.

وی گفت که مقاومت اسلامی و گفتمان آن و روز قدس مانع مهمی در برابر پیشبرد پروژه صهیونیست و همچنین فرآیند عادی‌سازی عربی و اسرائیلی است.