شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز قدس#اهل سنت#سراسر کشور

حضور گسترده اهل سنت سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس + تصاویر

کدخبر: 491881
اقتصادنیوز: حمایت از فلسطین مسلمانان را کنار یکدیگر جمع می‌کند و باعث تحکیم وحدت شیعه و سنی می‌شود که چون دانه‌های فولادین زنجیر به یکدیگر متصل شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آخرین جمعه ماه رمضان است و روز قدس، هر کس در گوشه کناری از کشور بیکار ننشسته و هر طور که توانسته خود را به راهپیمایی روز قدس رسانده است، در این میان، حضور برادران و خواهران اهل سنت در راهپیمایی شهرهای مختلف کشور عزیزمان ایران به خوبی قابل مشاهده است.

البته حمایت از فلسطین تنها محدود به شیعیان و اهل سنت نیست و فلسطین را باید فراتر از مسئله جهان اسلام نگاه کرد چرا که هیچ فرد آزاده‌ای از جنایت‌های این رژیم کودک کش به راحتی عبور نمی‌کند؛ بمب باران‌های متعدد در چند دهه گذشته و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع باعث شده تا ضمیر هر انسانی بیدار شود و به حمایت از فلسطین مقابل صهیونیست‌ها بپردازد.

 

استان سیستان و بلوچستان

مردم دیار نخل و کویر اعم از شیعه و سنی و مرد و زن و پیر و جوان و قشرهای مختلف مردمی در راهپیمایی روز قدس حضوری باشکوه داشتند و شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی و استکبارگران سر دادند و خواستار نجات قدس شریف شدند.

این وحدت شیعه و سنی نشان از اعتماد و ایمان راسخ آنها به اسلام است، نشان از وحدت چندین ساله آنها دارد که چون دانه‌های فولادین زنجیر بهم چسبیده‌اند و هرگز تفرقه و توطئه دشمنان داخلی و خارجی این زنجیر را نمی‌تواند پاره کند.

راهپیمایی روز قدس علاوه بر نمایش خشم و انزجار مردم از رژیم غاصب صهیونیستی، اتحاد و انسجام مردم به ویژه شیعه و سنی را به نمایش می گذارد.

در شرایطی که دشمن تلاش می کند بین مردم شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و با طراحی حوادث مختلف تفرقه را به نمایش بگذارد، این قاب‌های زیبا اما واقعیت یکدلی آنان را بیشتر به نمایش میگذارد.

دوشادوش هم در گرمای هوا برای دفاع از مظلوم آمده‌اند، تا به دشمنان بفهمانند آرمان همه ما یکیست و آنهم دفاع از مظلوم در هر گوشه دنیا. 

 

استان سیستان و بلوچستان - شهرستان راسک

اینجا راسک در سیستان و بلوچستان است و این مردمی که اغلب لباس محلی دارند غیور مردان اهل سنت منطقه هستند که در کنار مردم شیعه با عزمی راسخ در این راهپیمایی شرکت کردند، بعد از دو سال آمده اند تا بگویند در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند. (اینجا بخوانید)

 

استان سیستان و بلوچستان - خاش

با تجلی حضور آحاد مردم شیعه و سنی خاش در راهپیمایی روز جهانی قدس، «شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» طنین‌انداز شد.

 

استان گلستان

اهل‌سنت شرق استان گلستان امروز بار دیگر انزجار خود را از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونستی اعلام و خواستار وحدت و همدلی مسلمانان جهان اسلام در برابر توطئه‌های روزافزون استکبار جهانی برای تفرقه بین امت اسلامی شدند.

زن و مرد و پیر و جوان شرکت‌کننده با با مشت‌های گره کرده و شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

 

قدس یک جایگاه مقدس و بین‌المللی در جهان اسلام است

امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس گفت: قدس یک مکان جغرافیایی و متعلق به یک امت و کشور خاص نبوده و یک جایگاه ویژه بین‌المللی در جهان اسلام و در قرآن دارد.

آخوند‌عبدالباسط نوریزاد با بیان اینکه، قدس یک جایگاه مقدس و بین‌المللی در جهان اسلام است، بیان کرد: اگر همه مسلمانان جهان با هم متحد شده و با هم همدل و همراه باشند به طور قطع اسرائیل نابود خواد شد.

 

رژیم صهیونیستی محکوم به فنا است

مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: امروز روحانیون، طلاب، جوانان و همه اقشار اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس در کنار برادران اهل تشیع در راهپیمایی روز قدس حضور یافته تا انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی نشان دهند؛ اسرائیل محکوم به فنا بوده و این حجت خدا بر روی زمین است و همگی به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که نابودی اسرائیل نزدیک است معتقد هستیم.

 

استان خراسان جنوبی

امسال پس از دو سال وقفه در برگزاری باشکوه این راهپیمایی جهانی، مردم شیعه و سنی استان خراسان جنوبی به خیابان ها آمدند تا با برگزاری پرشور این راهپیمایی بار دیگر ندای حق‌خواهی امت اسلامی را به گوش جهانیان برسانند. براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۳۰ نقطه استان خراسان‌جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این روز بزرگ زن و مرد، پیر و جوان و برادران اهل سنت و تشییع در کنار با مشت‌های گره کرده و کوبنده شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر دادند. (اینجا بخوانید)

علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی: وحدت ملت‌های مسلمان بر سیاست‌های قدیمی استکبارگران پیروز است

امامان جمعه اهل سنت خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت اتحاد و وحدت بین مسلمانان برای نابودی توطئه‌های دشمنان به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس برای نشان دادن این اتحاد تأکید کردند.

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: قدس نماد اتحاد مسلمین بوده و موضوع فلسطین و قدس شریف خود میدان عملی برای امتحان غیرت مسلمانان است.

 

مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت خراسان جنوبی

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت شهر بیرجند نیز بیان کرد: بزرگداشت روز قدس تنها مربوط به فلسطین نبوده بلکه همه مسلمانان وظیفه دارند برای آزادی قبله اول مسلمانان، قدس شریف تلاش کنند تا این ظلم از بین برود.

مولوی سید محمد حسینی امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نیز تاکید کرد: روز قدس نشان‌گر شکوه وحدت بین ملسمانان در مبارزه با صهیونیست و تمام دشمنان اسلام است.

مولوی محمدرضا خسروی امام جمعه اهل سنت هندوالان اظهار کرد: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس به اندیشه امام خمینی(ره) هدفی بود که به هم صدایی ملت‌های مسلمانان در سال‌های متمادی انجامید و این همدلی تا آزادی قدس شریف ادامه خواهد داشت. 

 

استان فارس - شهرستان خنج و اِوَز

مسلمانان اهل تسنن جنوب استان فارس به ویژه شهرستان‌های خنج و اوز همگام با هموطنان خود، در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری چشمگیر داشتند. مسلمانان اهل سنت امروز همگام با دیگر هموطنان، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیست، حمایت و همبستگی خود را با آرمان‌ها و مبارزات مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند. مسلمانان اهل تسنن جنوب استان فارس با در دست داشتن دست نوشته‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، نابودی استکبار و آزادی قبله اول مسلمانان جهان را خواستار شدند.

 

استان آذربایجان غربی - مهاباد

مردم روزه دار شیعه و سنی مهاباد در استان آذربایجان‌غربی با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس ضمن اظهار انزجاز از استکبار جهانی با مردم مظلوم فلسطین اعلام هم بستگی کردند. (اینجا ببینید)

 

خراسان رضوی - تایباد و تربت جام

برادران روزه ‌دار و اهل سنت شهرستان‌های تایباد و تربت جام استان خراسان رضوی در کنار برادران شیعه خود با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر صهیونیست، الله اکبر خامنه ای رهبر، لااله الاالله، ما همه سرباز توئیم خامنه ای گوش به فرمان توئیم خامنه ای، پشتیبانی خود را از بیت المقدس و آرمان های مردم فلسطین اعلام کردند.

 

استان کرمان - شهرستان ریگان

امروز مردم شیعه و سنی شهرستان ریگان با زبان روزه و در گرمای بالای 50 درجه برای اعلام حمایت خود از مظلومان فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند؛ شدت بالای گرمی هوا مانع از حضور ریگانی‌ها در راهپیمایی روز قدس نشد. امروز حضور برادران اهل سنت در کنار شیعیان نمایشی از اتحاد و همبستگی را در این شهرستان به نمایش گذاشت.

 

استان خراسان شمالی

امروز بعد از ۲ سال برگزاری مجازی و خودرویی راهپیمایی روز قدس، باز هم زنان و مردان کرد و ترک، تات و کرمانج و ترکمن و فارس و بلوچ خراسان شمالی، باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها، دوشادوش مسئولان حماسه ای دیگر خلق کردند؛ حماسه ای که خلق شدنش شور می خواهد و شعور.

مردم شیعه و سنی شهرهای مختلف خراسان شمالی همزمان با روز جهانی قدس همپای تمام مسلمین جهان یک بار دیگر به صحنه آمدند تا نشان دهند با وجود همه فشارها و دسیسه ها همچنان مقاومت را تنها مسیر خود قرار داده اند.

استان کردستان

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در کردستان برگزار شد و مردم شیعه و سنی این استان با حضور باشکوه حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را نشان دادند.