شهر خبر

فریاد انتقام از اشغالگران در «جنین»؛ اردوگاهی که با وجود محاصره شدید تسلیم نمی‌شود/ گزارش تسنیم

فریاد انتقام از اشغالگران در «جنین»؛ اردوگاهی که با وجود محاصره شدید تسلیم نمی‌شود/ گزارش تسنیم

جنین و اردوگاه آن به قلعه مستحکم مقاومت در کرانه باختری تبدیل شده و مردم این مناطق با وجود تشدید حلقه محاصره خود از سوی اشغالگران بر ادامه مقاومت پافشاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی، شهر جنین بار دیگر در حالی بیدار شد که شاهد ریخته شدن خون دیگری بود. احمد مسّاد در نزدیکی اردوگاه جنین و در پی یورش نیروهای اشغالگر به این شهر و اردوگاهش به شهادت رسید.

کرانه باختری ,

«اسامه الحروب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: این یورش فقط به جنین و اطراف آن محدود نشد، بلکه اکثر بخش‌های اردوگاه جنین را فراگرفت. احد مساده یکی از جوانان در حدود یک کیلومتری اردوگاه هدف قرار گرفت.احمد مساده 18 ساله بعد از این که یک سنگ به سمت خودروی نظامیان صهیونیست پرتاب کرد نظامیان صهیونیست با گلوله مستقیم به وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.

کرانه باختری ,

سه ماه از آزادی احمد مساده نمی‌گذشت که به شهادت رسید، این در حالی بود که وی حدود یک سال در زندان‌های اشغالگران سپری کرد.به احمد مساد دو گلوله شلیک شد، یک گلوگه در سر و یک گلوله در سینه در حالی که سه جوان دیگر هم زخمی شدند.

«جمال الزبیدی» از اهالی اردوگاه جنین به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ریشه مقاومت در جنین به آغاز اشغالگری صهیونیست‌ها در این منطقه یعنی از سال 1967 باز می‌گردد. مردم این منطقه هم تحت ظلم و هم تحت اشغالگری صهیونیست‌ها قرار دارند و این حق طبیعی مردم است که در مقابل اشغالگری مقاومت کنند.

کرانه باختری ,

وی تاکید می‌کند: مادامی که اشغالگری ادامه داشته باشد ما و جوانان ما مقاومت خواهیم کرد. در هیچ لحظه‌ای اشغالگران نمی‌توانند ریشه‌های مقاومت در جنین یا هیچ جای دیگر از فلسطین را بخشکانند.

تشییع پیکر احمد مَسّاد، از بیمارستان دولتی جنین آغاز شد و تا خود شهر جنین ادامه داشت و سرانجام پیکر شهید به زادگاهش در برغین در جنوب غربی جنین منتقل شد در حالی که مردم اندوهگین وعده انتقام از اشغالگران سر می‌دادند.

کرانه باختری ,

«فتحی حازم» پدر عامل عملیات استشهادی تل آویو در این مراسم تاکید می‌کند: همه ما در این مسیر قرار داریم و بشارت خداوند بسیار نزدیک است. و ما هیچگاه وعده خداوند را و رسولش را تکذیب نمی‌کنیم که گفت در زمین باقی بمانید و با تدبیر ادامه دهید .این خون‌های ریخته شده، در راه مسیر پیروزی است ان شاء الله.

کرانه باختری ,

در حالی که یورش دوم برای بازداشت فتحی حازم، پدر رعد حازم مجری عملیات استشهادی در تل آویو شکست خورد، فتحی با کمک اهالی اردوگاه جنین توانست فرار کند اما رژیم صهیونیستی اخطاریه تخریب منزلش را در دیوار آن نصب کرد.

یورش به اردوگاه جنین در حالی صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی در قالب عملیات شکست امواج به دنبال ریشه کنی مقاومت مسلحانه در اردوگاه‌ جنین بود که به زعم خود بزرگترین شبکه مقاومت مسلحانه در شمال کرانه باختری را دارد.

اردوگاه جنین از آغاز سال میلادی تاکنون 17 شهید تقدیم کرده است و این در حالی است که اشغالگران در عملیات‌های خود برای ریشه کنی مقاومت ادامه می‌دهند. در مقابل، مقاومت مردم در برابر تنگ کردن حلقه محاصره افزایش می‌یابد.

کرانه باختری ,

انتهای پیام/