شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی

دستور عقب نشینی پلیس اسرائیل از مسجد الاقصی

کدخبر: 491866
اقتصادنیوز: پس از درگیری‌های صبح امروز در مسجد الاقصی که ده ها مجروح برجای گذاشت، دستور عقب نشینی پلیس رژیم صهیونیستی از صحن مسجد الاقصی، آرامش را به این مکان بازگرداند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه‌های عربی از بازگشت آرامش به مسجدالاقصی ساعاتی پس از درگیری‌ها میان نمازگزاران فلسطینی و اشغالگران صهیونیست خبر دادند.

اسکای نیوز عربی دقایقی پیش گزارش کرد که پس از درگیری‌های صبح امروز در مسجد الاقصی که ده ها مجروح برجای گذاشت، آرامش به صحن مسجدالاقصی بازگشت.
اسکای نیوز عربی نوشت: دستور عقب نشینی پلیس رژیم صهیونیستی از صحن مسجد الاقصی، آرامش را به این مکان بازگرداند.
پیشتر، منابع خبری گزارش کردند که ده‌ها هزار فلسطینی روزه دار برای انجام آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجدالاقصی شدند.
ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی برای شرکت در آیین آخرین نماز جمعه ماه رمضان در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست و محدودیت گسترده اشغالگران وارد مسجد مقدس الاقصی شدند.
رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که بر اثر حمله نیروهای اشغالگر به نمازگزاران فلسطینی در صحن مسجد الاقصی، بیش از ۵۰ تن مجروح شدند.
برخی منابع خبر دادند که در درگیری‌های صبح امروز، نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور به نمازگزار فلسطینی یورش بردند و با بستن مسیرها، از انتقال زخمی‌ها با آمبولانس به مراکز درمانی جلوگیری کردند.
شبکه الجزیره هم از وقوع درگیری در حیاط مسجد الاقصی بین فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی خبر داد و اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینی‌ها در صحن مسجد الاقصی گاز اشک آور و گلوله‌های لاستیکی شلیک کردند.
چهارشنبه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با افزایش تدابیر امنیتی، تقویت نیرو و تجهیزات خود، حدود ۳۰۰۰ نیروی جدید را در مجاورت مسجد الاقصی و شهر قدیمی بیت المقدس اشغالی مستقر کردند.
با وجود این محدودیت‌ها، اداره اوقاف اسلامی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که تعداد نمازگزارانی که در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در صحن‌های مسجد الاقصی به ۲۵۰ هزار نفر رسید.