شهر خبر

هادی حجازی‌فر: انحصاری در سینمای دفاع مقدس وجود ندارد

هادی حجازی‌فر: انحصاری در سینمای دفاع مقدس وجود ندارد

اکران خصوصی فیلم موقعیت مهدی ویژه دانشجویان دانشگاه صدا و سیما با حضور کارگردان و تهیه کننده این اثر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، موقعیت مهدی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صدا و سیما همراه با استقبال ویژه دانشجویان این دانشگاه اکران شد. هادی حجازی فر و حبیب‌ا... والی نژاد کارگردان و تهیه کننده این اثر نیز  در مراسم حضور داشتند.

دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما ضمن تقدیر از کارگردان موقعیت مهدی از اهمیت ساخت سریال‌هایی با ژانر دفاع مقدس گفت و افزود: پیوند نسل جدید با چند دهه پیش کار دشواری است. اما این اتفاق در موقعیت مهدی افتاد؛ نسل جوان تا اخر پای فیلم نشست و پر کردن این فاصله زمانی بین نسل‌ها از هنر‌مندی کارگردان اثر است.

پس از اکران فیلم، مراسم به شکل پرسش و پاسخ  ادامه یافت و دانشجویان سوالاتی درباره فیلم و  نحوه ساخت آن و همچنین نحوه روایت برخی زوایای زندگی شهیدان باکری مطرح کردند که توسط کارگردان و تهیه کننده پاسخ داده شد.

حجازی فر در پاسخ به این سوال که آیا در سینمای دفاع مقدس ایران انحصار خاصی وجود دارد؟ گفت: خیر انحصار خاصی وجود ندارد اما باید انگیزه داشت تا کاری در این حوزه به اتمام برسد.

 هادی حجازی فرد در رابطه با جایگاه سیما فیلم در ساخت موقعیت مهدی گفت: موقعیت مهدی اگر به نتیجه رسید به خاطر اشخاص بود نه تشکیلات و یک سیستم طراحی شده. مثلا اگر شخص جواد رمضان نژاد به عنوان رئیس سیما فیلم نبود، این کار به نتیجه نمیرسید؛ یا مثلا اگر از یک جایی آقای جبلی نمی‌آمد کار خوابیده بود. تلویزیون در این مسیر خیلی تلاش کرد.

کارگردان موقعیت مهدی در رابطه با انتشار این اثر در پلتفرم‌هایی همچون فیلیمو و نماوا پاسخ داد: فیلم متعلق به تلویزیون است و در بستر تلویزیون‌های اینترنتی منتشر نخواهد شد او در ادامه به ساخت یک سریال هفت قسمتی از زندگی شهیدان باکری اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا اسفند ماه و سالگرد شهادت شهیدان مهدی و حمید باکری بتوانیم آن را به مرحله پخش برسانیم.

حجازی فر افزود: ما تلاشمان را می‌کنیم که بدون سروصدای اضافی، فیلم را در خارج از کشور نیز به نمایش بگذاریم و شاهد واکنش های مختلف باشیم.

جنگ ما این ظرفیت را دارد که قصه‌های جهانی از آن استخراج شود بدون اینکه بخواهیم به نفع این اتفاق، جعلی انجام دهیم یا باجی بدهیم.

والی نژاد، تهیه‌ کننده فیلم موقعیت مهدی در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم به ساخت این اثر گرفته است گفت: من بچه جنگ هستم و نسبت به آن تعهد دارم.

 انگیزه‌های شخصی مرا ترغیب به ساخت موقعیت مهدی کرد و همچنین کار کردن در کنار جوانان مرا سر ذوق می‌آورد.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ، هادی حجازی فر از مخاطبان و حضار خواست اگر فیلم را دوست داشتند و آن‌را را یک اثر موثر می‌دانند به دیده شدن فیلم کمک کنند.

انتهای پیام