شهر خبر

در ادامه سیاست های خصمانه؛

انگلیس ۸ هزار نیروی نظامی به اروپای شرقی می فرستد

انگلیس ۸ هزار نیروی نظامی به اروپای شرقی می فرستد

وزارت دفاع انگلیس از اعزام ۸ هزار نظامی این کشور به همراه ده ها تانک به کشورهای اروپای شرقی برای برگزاری رزمایش های مشترک با متحدان ناتو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد تعداد ۸ هزار نظامی این کشور را برای شرکت در رزمایش‌هایی در سراسر اروپای شرقی جهت مقابله با تهاجم روسیه، اعزام کند.

همچنین ده‌ها تانک در تابستان امسال در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی مطابق طرح‌هایی که از زمان عملیات روسیه در اوکراین تقویت شده‌اند، مستقر خواهند شد.

همچنین ده‌ها هزار نیروی ناتو و ائتلاف نیروی اعزامی مشترک که شامل فنلاند و سوئد می‌شود، به آنها ملحق خواهند شد.

وزارت دفاع انگلیس در این باره اعلام کرد که این اقدام از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود و در پاسخ به حمله روسیه به همسایه خود در اواخر فوریه عزم دولت برای انجام این کار راسخ‌تر شد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفت: امنیت اروپا هرگز مهمتر از این نبوده است. این رزمایش‌ها، پیوستن نیروهای ما را با متحدان و شرکای ناتو و نیروهای اعزامی مشترک در نمایش همبستگی و قدرت در یکی از بزرگترین اعزام نیروی مشترک از زمان جنگ سرد، به نمایش می‌گذارد.

در همین رابطه، یک مقام ارشد نظامی انگلیس مدعی شد که این کشور سهم قابل توجهی در دفاع از اروپا و بازدارندگی از تجاوز روسیه دارد و مجموعه تمرینات نظامی ارتش انگلیس برای هر دوی هدف یادشده اساسی است.

همچنین رزمایش‌هایی در کنار نیروهای آمریکایی در لهستان نیز در حال انجام است.

انتظار می‌رود که اعزام نیروهای انگلیسی در فاصله آوریل تا ژوئن به حداکثر ۸ هزار پرسنل در اروپا برسد.

وزیر دفاع انگلیس پیشتر در اظهاراتی تحریک آمیز اعلام کرده بود که در صورت ادامه حملات روسیه، غرب حمایت فزاینده ای از اوکراین به طرق مختلف مانند ارسال تانک و هواپیما، خواهد نمود.