شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از مسجدالاقصی

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از مسجدالاقصی

منابع فلسطینی از عقب نشینی نظامیان صهیونست از مسجدالاقصی به دنبال یورش صبح امروز، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش صبح امروز خود به مسجدالاقصی از آن عقب نشینی کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جوانان فلسطینی پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از محوطه های مسجدالاقصی، در حال نظافت آن هستند.

گفتنی است که نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به صورت وحشیانه به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی یورش بردند. به دنبال این حمله وحشیانه، درگیری‌های شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست درگرفت.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از گلوله‌های پلاستیکی علیه حاضران در مسجدالاقصی استفاده کرد و در نتیجه ۴۲ فلسطینی به شدت مجروح شدند.

این درحالی است که پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که تکرار تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی تحت حمایت نظامیان، هرگز منجر به اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد یا تغییر هویت اسلامی آن نخواهد شد.

این جنبش ضمن محکوم کردن ادامه تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی، آن‌ها را از هرگونه حماقت و فکر کردن به قربانی در داخل مسجدالاقصی یا تعدی علیه مقدسات فلسطین برحذر داشت.

حماس با بیان اینکه اشغالگران صهیونیست در مسجدالاقصی هیچ جایی ندارند، مسئولیت هرگونه پیامد خطرناک اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان و تجاوز علیه مقدسات اسلامی فلسطین را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست.