شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#ایالات متحده

مقامات دفاعی آمریکا و ناتو؛

پیشرفت روسیه در اوکراین کُند و ناموزون است

پیشرفت روسیه در اوکراین کُند و ناموزون است

طبق گفته مقامات ایالات متحده و ناتو، نیروهای روسیه در عملیات مجدد مسکو در شرق اوکراین پیشرفت‌های کُندی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، طبق گفته مقامات ایالات متحده و ناتو، نیروهای روسیه در عملیات مجدد مسکو در شرق اوکراین پیشرفت‌هایی داشته اند، زیرا ارتش این کشور تلاش می‌کند مشکلات بی شماری را که در هفته‌های اولیه تهاجم با آنها رو به رو شده بود، برطرف کند.

مقامات مذکور در همین رابه اعلام کردند که آمریکا شواهدی از بهبود توانایی روسیه در ترکیب عملیات هوایی و زمینی و همچنین ظرفیت این کشور برای تأمین مجدد نیروها در میدان را دیده است.

یک مقام دفاعی آمریکا در این باره گفت که پیشروی آنها کند و ناموزون است و به همین دلیل آنها فقط چند کیلومتر در روز جلو می‌روند.

همزمان واشنگتن ارزیابی می‌کند که روسیه سعی دارد از اشتباهاتی که در اوایل مرتکب شد، درس بگیرد، جایی که ستون‌های تانک و زره‌ها با کمبود مواد غذایی و سوخت مواجه شدند و همین مسئله آنها را طعمه آسانی برای تاکتیک‌های ضربه و فرار اوکراینی‌ها قرار داد.

یک مقام دفاعی اروپایی نیز گفت: حملات تا حدودی بهتر هماهنگ می‌شوند اما با تشکیلات کوچک و گروهان‌هایی همراه با پشتیبانی بالگرد. این پایین‌ترین سطح حمایت متقابل است که در ناتو مسئله‌ای ابتدایی است.

با این حال، مقامات غربی آشنا با آخرین اطلاعات می‌گویند حتی اگر روسیه از شکست‌های سیستماتیک خود در مرحله اول درگیری درس‌های کلیدی گرفته باشد، مشخص نیست که بتواند تغییرات لازم را برای تسلط بر منطقه دونباس اعمال کند.

اظهارات و تحلیل‌های فوق در حالی است که آمریکا و غربی‌ها با ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین، شرایط درگیری‌ها در این کشور را پیچیده‌تر و بغرنج‌تر می‌کنند.

همچنین همکاری سرویس‌های امنیتی غربی و در رأس آن آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سازمان سیا) با سرویس‌های امنیت اوکراین نیز بر دامنه مشکلات موجود افزوده است.