شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#بغداد#سفیر ایران

سفیر ایران در بغداد:

مذاکرات بعدی تهران و ریاض زمان بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را مشخص می‌کند

سفیر ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفتگوهای اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد.

مذاکرات بعدی تهران و ریاض زمان بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را مشخص می‌کند
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفت و گوهای اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد.

سفیر ایران در بغداد درباره آخرین وضعیت گفت و گوهای ایران و عربستان گفت: در دور پنجم گفت و گوهای ایران و عربستان که پنجشنبه گذشته بین هیات های دو طرف برگزار شد نقشه راهی برای آینده مورد بحث و توافق قرا گرفت. هر دو طرف پیشنهاداتی داشتند که بعد از جلسه پنجشنبه در این باره توافقی حاصل و تبدیل به نقشه راهی برای آینده شد.

ایرج مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.

مسجدی تصریح کرد: در دور اخیر مذاکرات، مهم این بود که طرفین برای آینده، چارچوبی توافقی داشته باشند که به نتیجه رسید و این خود ملاک مثبتی است که راه آینده را برای هر دو طرف روشن می کند.

مسجدی به کلیت توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت یکی از این توافق ها بر سر «اعتماد سازی ها» است.

وی افزود: دوم، «اقدامات و همکاری های دوجانبه» مثل موضوعات حج و بحث سفارتخانه های دو طرف و موضوع سوم نیز «بحث های منطقه ای و بین المللی» است.

مساله عادی سازی باعث مشارکت بیشتر عراقی ها در روز قدس خواهد شد

سفیر ایران به موضوع روز جهانی قدس و اهمیت آن در عراق پرداخت و گفت: عراقی ها هر سال در روز جهانی قدس در سطوح مختلف برنامه های متعددی در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دارند. امسال هم برنامه های مختلف در شهرهای متعدد برگزار می شود از جمله برنامه جمعه شب مجلس اعلای عراق و دهها برنامه متعدد دیگر.

ایرج مسجدی ادامه داد: قطعا مردم عراق و بسیاری از جمعیت ها و تشکل های عراقی در بزرگداشت روز قدس مشارکت خواهند داشت.

مسجدی به موضوع اخیر طرح سازش و مطرح شدن آن در منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع خود باعث حضور قوی تر مردم عراق در راهپیمایی ها و تجمعات روز جهانی قدس برای محکومیت سازش و جنایات اخیر صهیونیست ها در مسجد الاقصی خواهد شد.