شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#امارات#سرمایه گذاری#گسترش روابط

آغاز مذاکرات امارات و ترکیه برای امضای توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی

آغاز مذاکرات امارات و ترکیه برای امضای توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی

امارات متحده عربی و ترکیه رسماً مذاکرات خود را در مورد توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی(CEPA)  به منظور گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری و حمایت از بهبود و رشد اقتصادی در سراسر منطقه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، امارات متحده عربی و ترکیه رسماً مذاکرات خود را در مورد توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی(CEPA)  به منظور گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری و حمایت از بهبود و رشد اقتصادی در سراسر منطقه آغاز کردند.

وزارت تجارت خارجی امارات روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار می رود این قرارداد تجارت دوجانبه بین این کشور و ترکیه را از 13.7 میلیارد دلار در حال حاضر دو برابر کند.

در این بیانیه آمده است: این امر همچنین وضعیت اقتصادی را در زمانی که جهان با چالش‌های عظیمی از افزایش نوسانات قیمت مواد غذایی و تورم فزاینده تا اختلال در زنجیره تامین و تاثیر طولانی‌مدت همه‌گیری جهانی مواجه است، بهبود می‌بخشد.

دور اول مذاکرات این دو کشور در 26 آوریل در استانبول آغاز شد و "پیش بینی می شود پیشرفت قابل توجهی حاصل شود" چرا که امارات قصد دارد 8 توافق مشابه را در سال جاری میلادی به سرانجام برساند.

ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی گفت: این توافق تجاری بلندپروازانه ما با ترکیه مزایای فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مصرف‌کنندگان در امارات خواهد داشت.

وی افزود: با کاهش تعرفه‌ها، بهبود تجارت آزاد کالا، تسهیل جریان سرمایه و کاهش موانع تجاری، تجارت با ترکیه و بالعکس را آسان‌تر از همیشه می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ما با هم فرصت های جدیدی را در حمل و نقل هوایی، گردشگری، لجستیک، زیرساخت ها، امنیت غذایی، انرژی های تجدیدپذیر و فناوری های مربوط به تحول صنعتی چهارم 4IR کشف خواهیم کرد.

امارات و ترکیه در سال‌های اخیر روابط دوجانبه خود را گسترش داده‌اند و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اولین سفر رسمی خود را پس از تقریباً یک دهه از امارات در ماه فوریه انجام داد.

دو کشور در این سفر 13 موافقتنامه و پروتکل در زمینه های مختلف را امضا کردند که شامل دفاع، علوم بهداشتی و پزشکی، حمل و نقل دریایی و زمینی، صنایع و فناوری پیشرفته، اقدامات اقلیمی و فرهنگ می شود. بانک های مرکزی دو کشور نیز یک قرارداد سوآپ ارزی دوجانبه امضا کردند.

انتهای پیام/