شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد

رییس باند بزرگ دزدان مشهد پابند الکترونیکی داشت |اعضای باند همه فن حریف بودند + عکس

اعضای سابقه دار یک باند سرقت که سرکردگی آن را جوانی با پابندهای الکترونیکی به عهده داشت، پس از دستبرد به چندین منزل در مشهد دستگیر شدند.

رییس باند بزرگ دزدان مشهد پابند الکترونیکی داشت |اعضای باند همه فن حریف بودند + عکس

 رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح چگونگی دستگیری اعضای این باند 7 نفره گفت: به دنبال وقوع سرقتی از یک منزل مسکونی که 6 فروردین در بولوار فکوری مشهد رخ داد، این پرونده در پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: بررسی های تخصصی کارآگاهان بیانگر آن بود که سارقان با استفاده از شیوه «توپی زنی» و در اوایل شب وارد منزل مذکور شده و مقادیری طلا، مایکروفر، کیسه های برنج و حتی پرندگان زینتی را به سرقت برده اند.
پابند الکترونیکی
وی اضافه کرد: هنوز تحقیقات مقدماتی برای یافتن سرنخی از سارقان ادامه داشت که 19فروردین سرقت مشابه دیگری در مشهد اتفاق افتاد و اهمیت ماجرا را مضاعف کرد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به همین دلیل گروهی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت مستقیم سرهنگ محمد افتخاری (رئیس اداره عملیات ویژه) به رصدهای اطلاعاتی پرداختند و بررسی های میدانی را با استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین پلیسی آغاز کردند.
 
پابند الکترونیکی
سرهنگ شفیع زاده با اشاره به سرنخ های این پرونده تصریح کرد: حضور کارآگاهان در واحد آپارتمانی مشخص کرد که سارقان بعد از بیرون رفتن صاحبخانه، وارد واحد آپارتمانی در خیابان سلمان شده و با تخریب گاو صندوق، حدود 5 میلیارد تومان طلا را به سرقت برده اند. بنابراین اثربرداری از محل وقوع جرم توسط کارشناسان بررسی صحنه جرم، نشان داد که اثر انگشت یکی از سارقان روی لوازم منزل باقی مانده است. با این سرنخ مهم، بلافاصله صاحب اثر انگشت که فردی سابقه دار به  نام «حجت – ف» بود، شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت.

سرقت با پابند الکترونیکی

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی های تخصصی بیانگر آن بود که «حجت – ف» از متهمان سابقه داری است که هم اکنون نیز در «بندباز» زندان تحمل کیفر می کند.
سرهنگ جواد شفیع زاده گفت: این سرنخ، کارآگاهان را به سوی فرد دیگری کشاند که در لحظه وقوع سرقت پابند الکترونیکی داشت و از متهمان زندانی بود که با استفاده از قوانین موجود در بیرون از زندان به سر می برد.
وی اضافه کرد: با به دست آمدن این اطلاعات گروهی از نیروهای عملیات ویژه به سرپرستی سرهنگ الهیاری، متهمان را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و موفق به شناسایی پاتوق آنان در بولوار هاشمیه شدند.
این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی همه جوانب این پرونده کارآگاهان با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی سجادی (بازپرس شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) برای دستگیری آنان وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی، هفت متهم این پرونده را به دام انداختند.
وی یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه و منازل متهمان، مقادیر زیادی از طلاهای سرقتی کشف شد که بررسی ها نشان داد آنان طلاها را در میان خودشان تقسیم کرده بودند.
پابند الکترونیکی
سرهنگ شفیع زاده ادامه داد: در ادامه پیگیری این پرونده، دو دستگاه خودروی پژو پارس نیز توقیف شد که تحقیقات نشان می داد اعضای این باند که سرکردگی آن ها را جوان سابقه داری به نام «محمد – ف» (جوانی با پابندهای الکترونیکی) به عهده دارد هنگام دستبرد به منازل از این خودروها استفاده می کردند. این مقام انتظامی همچنین به کشف چندین قبضه شمشیر و یک قبضه کلت کمری از اعضای باند اشاره کرد و افزود: متهمان این پرونده با شکستن توپی و تخریب در منازل، اموال مردم را می ربودند که بررسی های تخصصی با دستورات قضایی همچنان ادامه دارد.سرهنگ شفیع زاده از شهروندان خواست چنان چه منازل آنان با شیوه مذکور مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است، برای شناسایی متهمان  یا اموال کشف شده ، به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

 

منبع: رکنا