شهر خبر

حجازی‌ها و پورحیدری‌ها اهل بیانیه نبودند/ فرهاد اصلا وارد حواشی نشود

حجازی‌ها و پورحیدری‌ها اهل بیانیه نبودند/ فرهاد اصلا وارد حواشی نشود

پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد ورود استقلال به ماجراهای بیانیه‌نویسی به ضرر این تیم است.

علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره بیانیه‌نویسی‌ها و حواشی این روزهای پیرامون فوتبال اظهار داشت: یک واقعیت وجود دارد و آن این است که فوتبال ما در شرایط خوبی قرار ندارد. هر تیمی ناکام می‌ماند کارکنان و اعضای آن تیم برای برداشتن فشار روی به بیانیه‌ نویسی می‌آورند. از یک طرف هم بعضی‌ها از کورس قهرمانی دور می‌شوند و تحت فشار هستند که این حرکات را انجام می‌دهند و می‌گویند فلان ارگان را مقصر می‌دانند. آن‌ها کمترین تقصیر را گردن خود می‌اندازند.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور کلی با این موضوع موافق نیستم اما در چند سال اخیر داوری‌ها به دلایل مختلف اصلا خوب نبوده است. حمایت‌هایی از برخی تیم‌ها شده که اصلا علنی نبوده. این مسئله آن‌جایی جدی می‌شود که بدانیم فاصله‌ها در فوتبال کم است و با یک بازی همه چیز تغییر می‌کند. در یک بازی ایران اشتباه داوری خیلی بیشتر از مثلا بازی منچسترسیتی و واتفورد هم دیده و هم برجسته می‌شود. در نتیجه چه هوادار و چه مربی علیه آن داور و جامعه داوری بیانیه می‌دهند.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره مقایسه زمان فعلی با دوران بازی خود هم گفت: فرهنگ‌سازی در این مسئله بسیار مهم است. منصور پورحیدری‌ها و ناصر حجازی‌های در مکاتب متفاوتی رشد کردند. آن‌ها مربیانی چون دانایی‌فرد داشتند یا مثل در پرسپولیس امیرآصفی‌ها بودند. در گذشته باشگاه‌ها بیشتر از مسائل فنی به مسائل اخلاقی بها می‌دادند. متاسفانه این مسئله در دوران فعلی فراموش شده. افراد این روزها برای ماندن در چرخه فوتبال می‌خواهند به هر قیمتی برنده باشند و با توجه به عدم فرهنگ‌ سازی شاهد این بیانیه‌ها هستیم. فوتبال آلمان و برزیل را مقایسه کنید. مثلا نیمار فوتبالیست توانایی است اما اگر در محیطی شبیه به مسی و رونالدو رشد می‌کرد احتمالا روند متفاوتی داشت. به نظرم همان ضعف فرهنگی یکی از نکات اصلی است.

وی در ادامه افزود: یکی از کسانی بودم که اعتقاد داشتم ورود مجیدی به مقوله بیانیه‌نویسی به شدت به ضرر استقلال و خود فرهاد است. تیم‌هایی چون پرسپولیس که رقیب استقلال هستند بسیار دوست دارند استقلال وارد حاشیه شود تا این تیم بلغزد. فراموش نکنید بارها شده که می خواستند استقلال درگیر حواشی شده تا آسیب بخورد. نمونه‌اش دوران آقای مظلومی که همه تصور می‌کردند استقلال قهرمان شود اما اینگونه نشد. این تجربه تلخ باید باعث شود مجیدی فقط به مسائل فنی تمرکز کند و این بیانیه‌ها را به مدیران و افراد مربوط بسپارد.

مهاجم سابق آبی‌ها که با این تیم قهرمانی به دست آورده تحلیل خود از بازی‌های باقی‌مانده لیگ را اینگونه بیان کرد: اعتقاد من این است بازی مقابل سپاهان سخت‌ترین بازی است. پیشتر گفته بودم برنده دیدار دربی قهرمان است. به دلایل انضباطی و و غیره. تساوی در آن بازی پیش‌بینی من را عقب انداخت. بازی مقابل سپاهان بسیار مهم است. خدای نکرده اگر استقلال شکست بخورد از نظر روحی هم افت می‌کند. سپاهان یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر است و از دلایلی که این تیم در رده سوم قرار گرفته ساختار دفاعی ضعیف است. هیچ تیمی به اندازه سپاهان موقعیت خلق نکرده و به آن اندازه بدشانس هم نبوده است. استقلال حسابی باید مراقب باشد. اعتقاد دارم با توجه به ساختار دفاعی قدرتمند استقلال مطمئنم اگر مجیدی وارد حواشی نشود آبی‌ها قهرمان لیگ می‌شوند.

انتهای پیام/