شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#روسیه

امکان رویارویی مستقیم دوابرقدرت با تزریق گسترده تسلیحات واشنگتن به اوکراین

امکان رویارویی مستقیم دوابرقدرت با تزریق گسترده تسلیحات واشنگتن به اوکراین

به گفته تحلیلگران با تزریق گسترده تسلیحات سنگین واشنگتن به اوکراین، امکان رویارویی مستقیم دو ابرقدرت هسته‌ای آمریکا و روسیه وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، استفان کالینسون در تحلیلی درباره هزینه‌های گسترش جنگ برای جهانیان در این باره نوشت تبعات این جنگ مردم همه شهرهای جهان از آمریکا گرفته تا افریقا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی از جنگ جهانی اول تا جنگ عراق، نبردها با شوک کوتاه و خشن به پایان رسیده اما تاثیرات دومینویی جنگ اوکراین تمام اقتصاد جهان را مشغول خود می‌کند.

پیش بینی جنگ رعدآسا با گذشت دو ماه از آغاز آن رنگ باخته و عواقب چنین جنگی در درازمدت بسیار سنگین خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به حمله وحشیانه پوتین به غیرنظامیان، این به معنای کشته شده اوکراینی‌های بیشتر و جنایات جنگی بیشتر خواهد بود.

و اما خطر سرایت جنگ بیشتر شده و رویارویی فزاینده اروپا با روسیه بر سر انرژی به آن دامن خواهد زد.

از طرف دیگر هر زمان که دو قدرت هسته‌ای به بزرگی روسیه و آمریکا در درگیری غیرمستقیم محبوس شوند، با توجه به تزریق گسترده تسلیحات واشنگتن به اوکراین، امکان رویارویی مستقیم نیز وجود دارد.

جنگ طولانی‌تر به معنای عدم اطمینان بیشتر برای رهبران غربی است.

عدم برداشت محصولات کشاورزی در اوکراین به خاطر جنگ ناامنی جهانی غذایی را دامن می‌زند و باعث ناآرامی و بی ثباتی در جهان خواهد شد.

در آمریکا که مردم از قبل زا تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، قیمت مواد غذایی و هزینه سرسام آور پرکردن باک خودروشان، مشکلات سیاسی بزرگی را برای بایدن در انتخابات میان دوره‌ای در تابستان ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر اوکراین شکست نخورده و مهاجم مغلوب نشده به این معناست که هیچکدام از طرفین انگیزه‌ای برای پیگیری دیپلماسی فوری برای پایان دادن به جنگ ندارند و همین عامل طولانی شدن جنگ خواهد شد.

5656