شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز قدس#مجلس#نماینده مجلس

اسرائیل در محاصره موشک‌های مقاومت | آغاز سونامی علیه اسرائیل در روز قدس | اسرائیل در همین آغازین سال‌های قرن جدید از صفحه روزگار محو خواهد شد

حسین جلالی نماینده مجلس معتقد است که اسرائیل در محاصره  موشکهای مقاومت قرار دارد  و هزاران موشک به طرفش نشانه‌گیری شده است که با کوچکترین غفلت و اشتباه  موشک باران آغاز می شود.

روز قدس- فلسطین - اسرائیل -رژیم صهیونیستی

همشهری آنلاین - فتانه احدی: روز جهانی قدس به‌ عنوان میراث ارزشمند امام‌خمینی‌(ره)، روز یادآواری یک غصب بزرگ به جهانیان است. رژیمی که حدود ۷دهه از شکل‌گیری آن میگذرد و جز جنایت حاصلی برای جهان نداشته است. حسین جلالی نماینده مجلس عنوان می کند: «روز قدس بعد از سالها شکست ناپذیر بودن، در جنگ‌های ۳۳ روزه نخستین شکست را بر پیشانی اسرائیل نشاند و بعد از آن شکست‌های پی در پی از آن اسرائیل شد. در حقیقت اسرائیل در محاصره موشکهای مقاومت قرار دارد و هزاران موشک به طرفش نشانه‌گیری شده است که با کوچکترین غفلت و اشتباه موشک باران آغاز می شود.»


مشروح گفت‌وگوی همشهری آنلاین با حجت الاسلام و المسلمین «حسین جلالی» سیاستمدار و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس را بخوانید.

نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) با چه هدفی صورت گرفت؟ 

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب برای مقابله با یک غده سرطانی در منطقه و جهان به نام اسرائیل، راهبرد و استراتژی خود را مبارزه با اسرائیل قرار داد و آن را بدون هیچ‌گونه مخفی‌کاری و پنهان‌کاری در جهان اعلام کرد. بنابراین در این شرایط که انقلاب اسلامی یاور مظلوم و دشمن ظالم است، یک روز را به عنوان روز قدس معرفی کردند. روز جمعه آخر ماه مبارک رمصان به این روز نامگذاری شد. در ابتدا شاید چندین کشور محدود این روز را شناختند و قدر دانستند، اما تدریجا که انقلاب اسلامی به جهان شناخته شد، اکنون بیش از ۱۰۰ کشور  روز قدس را گرامی می‎ دارند. در این روز به مردم فلسطین هویت مستقل داده شد؛ به جهان اسلام نیز هویت داده شد و جهان اسلام به این باور رسید که می‌تواند با اسرائیل مبارزه کند.

اسرائیل نماد استکبار، زورگویی، ظلم، ستم، جنایت، کودک‎ کشی و  ستمگری  است. همه بدی ها در اسرائیل جمع شده است و آمریکا، انگلیس و  سایر کشورهای مستکبر و ظالم نیز پشتیبان اسرائیل هستند. بنابراین این روز توانست مسلمانان را به خود باوری برساند تا مردم فلسطین حس کنند پشتیبان دارند و فراموش نخواهند شد. از روز قدس می‌توان به عنوان یک انقلاب بزرگ یاد کرد و این روز یادگاری و خدمت بزرگی است که حضرت امام به جهان اسلام داشته است.

با توجه به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی برگزاری روز قدس، چقدر می‌تواند نگاه‌های جهانی را به جنایات این رژیم جلب کرد؟

قطعا، وقتی در این روز مبارزه با استکبار طنین‌انداز می‌شود، قدس، بیت‌المقدس، انتفاضه، مقاومت معنا پیدا می‌کند. حتی بزرگترین تحلیل‌گران سیاسی جهان اسلام، معتقدند که هر آنچه اکنون در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد از مقاومت، ایستادگی و مبازره است که همگی در پرتو این نامگذاری است. به واسطه روز قدس اکنون نگاه جهان اسلام و دنیا به فلسطین عوض شده است و روی مقاومت تمرکز شده است. در واقع روز قدس اذهان را متوجه خود کرده و مردم باید بدانند که در چنین روزی قدس آزاد خواهد شد.

این گفته امام خمینی که «اگر مردم مسلمان در روز قدس هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد» چه معنایی دارد و با چه هدفی بیان شده است؟

این جمله، معرفی ظرفیت ناشناخته جهان اسلام است. برای این است که نشان دهد ما چقدر قدرت داریم.  وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمد، که انقلاب اسلامی چه سیاست، اهداف و رویکردی دارد؟  آیا دنبال کشورگشایی است؟ آیا به دنبال حمله به کشورهای دیگر است؟ به طور کل به دنبال چیست؟ اما این نامگذاری، نشان داد مرام و رویکرد روز قدس وحدت، مقاومت و مبارزه با استکبار است.به همین جهت به مردم فهماند که انقلاب اسلامی، دلسوز مردم مظلوم فلسطین خواهد بود. بنابراین این وحدت و انسجام به یک سونامی علیه اسرائیل تبدیل شد. 

امروز مقاومت گسترده‌ترین حلقه مبارزه و ضد استکبار است. سوریه، عراق، یمن، لبنان، افغانستان، پاکستان، ترکیه و فلسطین و غزه حول محوری که ما به عنوان روز قدس یاد می‌کنیم، در این حلقه جمع شده‌‎اند. این همان سطلی است که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد.

روز قدس بعد از سالها شکست ناپذیر بودن، در جنگ‌های ۳۳ روزه نخستین شکست را بر پیشانی اسرائیل نشاند و بعد از آن شکست‌های پی در پی از آن اسرائیل شد.

در حقیقت اسرائیل در محاصره  موشکهای مقاومت قرار دارد  و هزاران موشک به طرفش نشانه‌گیری شده است که با کوچکترین غفلت و اشتباه موشک باران آغاز می شود. سقوط  و نابودی اسرائیل سرعت پیدا کرده و واقعیتی انکار ناپذیر است و در همین آغازین سالهای قرن جدید اسرائیل نابود و از صفحه روزگار محو خواهد شد.