شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#اینترنت#جلوگیری

مردم کره‌شمالی سیستم‌های امنیتی را دور می‌زنند | اتصال به اینترنت جهانی با هک کردن گوشی

یک گروه مستقر در ایالات متحده در گزارشی مدعی شد، با وجود تشدید تلاش‌های کره‌شمالی برای جلوگیری از دیدن اطلاعات خارج از کشور توسط شهروندان، تعدادی از افراد موفق به دور زدن کنترل‌های شدید دولتی بر روی تلفن‌های هوشمند خود شده‌اند.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، لومن (Lumen)، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده برای دسترسی کره‌شمالی به اطلاعات، خبر از یک هک در مقیاس جزئی داده است. با این حال تغییرات اخیر در قانون کره‌شمالی نشان می‌دهد که مقامات ملی آن را یک مشکل جدی می‌دانند.

در این گزارش ادعا شده است که بیشتر دانش مورد نیاز برای هک کردن تلفن‌ها از سمت افرادی در کره‌شمالی است که برای کار به چین فرستاده شده بودند؛ بیشتر این افراد در مشاغل برون‌سپاری نرم‌افزار مشغول کار بوده‌اند.

گوشی‌های هوشمند در کره شمالی زیاد شده‌اند، اما تعداد کمی از مردم اجازه دسترسی به اینترنت بین‌المللی را دارند. دستگاه‌ها در این کشور باید دارای برنامه‌های دولتی و سایر کنترل‌هایی باشند که بر استفاده نظارت کرده و دسترسی را محدود می‌کنند.

نویسندگان گزارش با همکاری با ERNW، یک سرویس امنیت فناوری اطلاعات مستقل مستقر در آلمان، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های کره‌شمالی را برای کنترل دولت بررسی کردند و با دو فراری مصاحبه کردند که گفتند قبل از فرار از کشور توانسته‌اند این محدودیت‌ها را دور بزنند.

در نتیجه این گزارش، این تحقیق فرضیات مبنی بر اینکه مردم کره‌شمالی با قطع اینترنت، فاقد دانش و ابزار لازم برای حمله موثر به مکانیسم‌های کنترل اطلاعات دولتی هستند، را باطل می‌کند.

هدف از این هک، دور زدن امنیت تلفن و نصب برنامه‌های مختلف بوده است.

در این گزارش آمده است که ارزش فروش مجدد گوشی را می‌توان با دسترسی و حذف اسکرین‌شات‌های گرفته شده به‌طور خودکار به وسیله «Trace Viewer» افزایش داد، برنامه‌ای در هر گوشی هوشمند کره‌شمالی، اسکرین‌شات‌های تصادفی می‌گیرد تا جلوی فعالیت‌های غیرقانونی کاربر را بگیرد.

گزارش Lumen می‌گوید این امکان وجود دارد که مهندسان دولتی به تکنیک‌های توصیف شده توسط هکرها با غیرفعال کردن رابط USB مورد استفاده برای دسترسی به تلفن پاسخ دهند.

در این گزارش آمده است که کره‌شمالی همچنین دسترسی Wi-Fi را در دستگاه‌ها غیرفعال کرده و اخیرا زمانی که کنترل‌هایی مانند سیم‌کارت، رمز عبور و دستگاه‌های پشتیبانی‌شده برای اطمینان از استفاده از Wi-Fi فقط برای مقاصد تأیید شده طراحی شده بود، دوباره آن را عرضه کرد.