شهر خبر

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق:

ترکیه در «موصل» و اقلیم کردستان عراق جاه‌طلبی دارد

ترکیه در «موصل» و اقلیم کردستان عراق جاه‌طلبی دارد

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق با اشاره به حضور نظامی ترکیه در «موصل» و «اقلیم کردستان»، گفت: ترکیه در مناطق مذکور دارای جاه طلبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «نوری المالکی» رهبر ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص تحرکات اخیر ترکیه در کشورش مطرح کرد. وی با اشاره به حضور نظامی ترکیه در «موصل» و «اقلیم کردستان»، گفت: ترکیه در مناطق مذکور دارای جاه طلبی است.

بر اساس این گزارش، رئیس ائتلاف دولت قانون همچنین عنوان کرد: آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که ترکیه از مشکلات و چالش‌های سیاسی در عراق برای پیشبرد اهداف خود سو استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازگشت علی حاتم سلیمان، از شیوخ تحت تعقیب اهل تسنن به بغداد اشاره کرد و گفت: این موضوع به ما در ائتلاف دولت قانون ارتباط پیدا نمی‌کند. من هرگز در امور قضائی دخالت نکرده ام، اما معتقدم که افراد تحت تعقیب باید بازخواست شوند.

پیشتر نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق پیرامون بازگشت «علی حاتم سلیمان» از رهبران تحت پیگرد اهل سنت به این کشور یک پست توئیتری منتشر کرد. وی نوشت: قربانیان تروریسم و آسیب دیدگان حق دارند که حقوق خود را از مجرمانی مطالبه کنند که خویشاوندان آنها را به قتل رساندند و باعث وارد شدن ضرر و زیان به آنها شدند. همچنین به کشور و امنیت آن آسیب زدند.

این شخصیت برجسته عراقی در ادامه عنوان کرد: بحث و جدل‌هایی که درباره بازگشت این افراد - که خود را تسلیم کرده اند - مطرح شده است، یک موضوع قضائی است و نباید در خصوص آن بحران ایجاد کرد.