شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفت#صنعت نفت#نفت و گاز

روایت مملیکا از تجربه دیدن یکی از عجایب هفتگانه جهان و آشنایی با تمدن اینکاها

مملیکا؛ راهنمای سفر و جهانگرده. اون به کشورهای مختلف در چهار قاره دنیا سفر و برنامه‌های متفاوتی طراحی و اجرا کرده. سال‌ها در صنعت نفت و گاز ایران به کار مشغول بوده تا سال ۹۵ تصمیم به استعفا می‌گیره و مسیر تازه‌ای از زندگی رو شروع می‌کنه. مملیکا عاشق ایرانگردیه و به ماجراجویی و تجربه‌های خاص و جدید علاقه داره. اون در سفری به کشور پرو، از یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این کشور دیدن می‌کنه. جاذبه‌ای که از عجایب هفتگانه جهانه، با ما همراه باشید تا با روایت مملیکا از تجربه بازدید از «ماچو پیچو» بیشتر بدونیم.

روایت مملیکا از تجربه دیدن یکی از عجایب هفتگانه جهان و آشنایی با تمدن اینکاها

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا از ماچو پیچو به عنوان یک جاذبه گردشگری مثال‌زدنی و تمدن جذاب اینکاها می‌گه: "این‌جا پربازدیدترین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری کشور پرو در آمریکای جنوبی و یکی از تمدن‌های مهم قاره آمریکا قبل از هجوم و کشتار اروپایی‌ها بود. در پشت تصویر من یکی از زیباترین بناهای اینکاها که در حدود ۵۵۰ سال پیش شروع به احداث شد و به دلیل حمله اسپانیایی ها نیمه کاره موند رو میبینید. کاش حمله نمیکردن و سازه های اینکاها کامل میشد، بسیار تمدن عجیب و جالبی بوده. ماچوپیچو در زبان اینکاها معنی کوه قدیمی میداده و برخی میگن معنی کوه بزرگ میده. اینجا ارتفاعش (۲۴۰۰ متر) از شهر کوزکو پایتخت اینکاها (۳۴۰۰ متر) پایین تر هست و دروازه ورود به جنگل های امازون، در یک موقعیت استراتژیک قرار داره. اگر از مسیر اصلی خود اینکاها بخواید بیاید، از اولانتایتامبو ۳ روز مسیر هست که معروفه به Inca trail که توسط اونها سنگ فرش شده و شاید در اینده یک بار برمش، البته ارزون نیست اصلا."

روایت مملیکا از تجربه دیدن یکی از عجایب هفتگانه جهان و آشنایی با تمدن اینکاها

اون از نحوه یافتن این منطقه این‌طور تعریف می‌کنه: "وقتی اسپانیایی‌ها به این قاره حمله میکنن و شهر کوزکو رو تصرف میکنن، اینکاها ابتدای مسیر ویژه رسیدن به ماچوپیچو رو از سمت شهر اولانتایتامبو تخریب میکنن و اینجا هیچوقت توسط اسپانیایی ها کشف نمیشه تا اینکه بعدها یک باستان شناس که دنبال یک شهر گمشده دیگر از اینکاها بوده، خیلی اتفاقی توسط یک محلی به اینجا اورده میشه و پیداش میکنه. زیبایی طبیعت اینجا وصف نشدنیه. وقتی می‌رفتیم اینجا بارون گرفته بود و برخی بچه‌ها می‌گفتن چقدر بد شانسیم اما دل من روشن بود و بالاخره ابرها رفت و از نظر من بهترین تصویر از این مکان زیبا رو دیدیم و عکاسی کردیم."

در نهایت مملیکا داستان‌های رایج بین مردم رو بازگو می‌کنه: "در مورد اینکاها خیلی حرف‌ها میزنن و خیلی جاها میگن حتی فرازمینی‌ها در ساخت سازه‌ها کمکشون کرده بودن اما ما در مورد تخت جمشید با قدمتی ۵ برابر این‌جا از این چیزا نمی‌گیم، به هر حال این دلیل نمیشه از دیدن بازمانده‌های اینکاها در کوزکو و ماچوپیچو شگفت زده نشیم، مخصوصا اینکه طبیعت بسیار زیبا و متنوع داشت. شنیدن داستان تمدن‌ها در هر جای این کره خاکی برای من جذاب هست و همگی به مانند یک پازل هست که در کنار هم داستان‌های تاریخی رو کامل‌تر می‌کنن."

روایت مملیکا از تجربه دیدن یکی از عجایب هفتگانه جهان و آشنایی با تمدن اینکاها