شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشمندان

دانشمندان چینی در فکر نجات زمین هستند

دانشمندان چینی در فکر نجات زمین هستند

دانشمندان چینی در فکر نجات زمین هستند
دانشمندان چینی از آزمایش سیستم جدید برای تغییر مسیر یک سیارک نزدیک به زمین خبر دادند.

به گزارش ثریا تلاش جهانی برای حفاظت از سیاره زمین در مقابل سیارک‌های خطرناک تقویت شده است. بنا به گزارش Gizmodo، چین از قصد خود برای آزمایش یک سیستم تغییر مسیر سیارک نزدیک به زمین تا اوایل سال ۲۰۲۵ خبر داده است. به گزارش گلوبال تایمز، خبرگزاری دولتی چین، وو یانهوا "، معاون اداره ملی فضایی چین (CNSA) روز یکشنبه در گفتگو با تلویزیون مرکزی چین برنامه‌های اولیه این کشور برای آغاز پروژه دفاع سیار‌ه ای را تشریح کرد.

بنا به گفته وو، چین برای آزمایش پیشنهادی، با یک کاوشگر جسم نزدیک به زمین را قبل از برخورد به آن بررسی خواهد کرد. این ایده که "ضربه جنبشی " شناخته می‌شود با تغییر مسیر یک سیارک تهدید کننده با هدایت یک فضاپیمای بزرگ و پرسرعت به داخل جسم انجام می‌شود.

این در حالی است که ناسا در حال حاضر آزمایشی مشابه را انجام می‌دهد که به نام آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک یا DART شناخته می‌شود. ناسا قصد دارد که اواخر امسال عمدا موجب سقوط یک کاوشگر فضایی روی دیمورفوس (یک سیارک کوچک) شود.

بنا به گزارش گلوبال تایمز پروژه CNSA در مراحل ابتدایی است و هنوز برای تایید نیاز به بررسی دارد. به گفته وو، آژانس فضایی چین سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ را برای انجام این آزمایش در نظر گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران