شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید

طرح جدید آمریکا برای ردیابی پهپادها

طرح جدید آمریکا برای ردیابی پهپادها

طرح جدید آمریکا برای ردیابی پهپادها
بایدن می‌خواهد به پلیس ایالتی و محلی اجازه ردیابی هواپیما‌های بدون سرنشین را بدهد.

به گزارش ثریا دولت بایدن به تازگی خواستار کمک کنگره آمریکا برای اجازه دادن به آژانس‌های مجری قانون، برای ردیابی هواپیما‌های بدون سرنشین شد.

پس از اینکه یک مقام دولتی اوکراین از شرکت سازنده پهپاد DJI خواست دسترسی روسیه به سامانه موقعیت‌یابی هواپیما‌های بدون سرنشین AeroScope را قطع کند، استفاده دولت آمریکا از سیستم‌های ضد پهپاد، بحث‌برانگیزتر شده است.

در طرح کلی کاخ سفید که آن را " Domestic Counter-Unmanned Aircraft Systems National Action Plan " (طرح اقدام ملی سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین داخلی) نامیده، از کنگره خواسته شده تا برای اختیارات ردیابی هواپیما‌های بدون سرنشین که به نهاد‌هایی مانند وزارت‌های امنیت داخلی، دادگستری، دفاع و امور خارجه داده شده "دوباره مجوز" بدهد.

دولت آمریکا همچنین از کنگره می‌خواهد تا اختیارات بیشتری برای شناسایی هواپیما‌های بدون سرنشین به آژانس‌های اجرای قانون ایالتی، محلی، منطقه‌ای و قبیله‌ای و همچنین "مالکان و اپراتور‌های زیرساخت‌های حیاتی" بدهد. دسترسی به این نوع سیستم‌ها قبلاً برای آژانس‌های ایالتی یا محلی در دسترس نبود.

طرح جدید دولت آمریکا خواستار اجرای یک برنامه آزمایشی از سوی آژانس‌های ایالتی و محلی منتخب، برای کار بر روی کاهش پهپاد‌ها و همچنین شناسایی است و به "مالکان و اپراتور‌های زیرساخت‌های حیاتی" اجازه می‌دهد تا "تجهیزات مجاز" را خریداری کنند تا توسط دولت فدرال یا ایالت‌ها استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران