به گزارش وب سایت آکسیوس، شرکت مایکروسافت آمریکا مدعی شد که روسیه در طول جنگ ، صدها عملیات سایبری از جمله حملات مخرب را علیه اوکراین انجام داده است.

شرکت مایکروسافت که با مقامات امنیت سایبری اوکراین برای دفاع در برابر چنین حملات سایبری همکاری می کند اعلام کرد: عملیات بی امان روسیه به دنبال تحقیر دولت و ارتش اوکراین و تضعیف اعتماد عمومی به این کشور بوده است.

براساس گزارش شرکت مایکروسافت، ۶ بازیگر جداگانه روسیه حداقل ۲۳۷ عملیات علیه اوکراین انجام داده اند که نزدیک به ۴۰ مورد از این عملیات حملات مخربی بودند که هدف آنها از بین بردن دائمی پرونده ها در صدها سیستم در ده ها سازمان در اوکراین بوده است.

به ادعای مایکروسافت، ۴۰ درصد از حملات مخرب روسیه به سمت زیرساخت های حیاتی اوکراین هدایت شده است که می تواند اثرات درجه دوم منفی بر دولت، ارتش، اقتصاد و مردم داشته باشد.

مایکروسافت: روسیه صدها حمله سایبری علیه اوکراین انجام داده است

گزارش مایکروسافت علیه حملات سایبری روسیه در حالی منتشر می شود که وزارت امور آمریکا برای افشای اطلاعات ۶ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه که متهم به حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا هستند، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ۶ افسر در اداره اطلاعات روسیه در یک حمله سایبری جهانی در سال ۲۰۱۷ که رایانه‌های چندین نهاد خصوصی آمریکایی از جمله سیستم‌های یک بیمارستان را هدف قرار داد، دست داشتند.

حمله سایبری سال ۲۰۱۷ موسوم به "نات پتیا" (NOTPETYA) بخش‌هایی از زیرساخت‌های اوکراین را فلج کرد و به رایانه‌های کشورهای سراسر جهان از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا آسیب رساند و به این کشورها میلیاردها دلار خسارت زد.

مایکروسافت: روسیه صدها حمله سایبری علیه اوکراین انجام داده است

روسیه هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.