شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##ایده#حرکت#سرعت#۱۱۰۰#کیلومتر#ساعت#روی#زمین#قدم#تحقق#نزدیک#شود

ایده حرکت با سرعت ۱۱۰۰ کیلومتر بر ساعت روی زمین یک قدم به تحقق نزدیک می شود

«شرکت تونل سازی»‌ (The Boring Company) ایلان ماسک بالاخره قصد دارد نسخه ای واقعی از «هایپرلوپ» را بسازد. اتفاقی که به زودی در سال جاری میلادی خواهد افتاد.

سال 2013، ایلان ماسک ایده چیزی را که «هایپرلوپ» نامیده بود، روی کاغذ مطرح کرد. این ایده، یک روش جدید حمل‌ونقل با استفاده از ایجاد یک محیط نزدیک به خلاء در یک تونل برای حرکت وسایل نقلیه الکتریکی با سرعت‌های بسیار بالا را توصیف می کرد.

در آن زمان، ماسک شرکت های مختلف را تشویق کرد تا روی آن کار کنند. چندین شرکت حول محور این ایده تأسیس شدند، اما تقریباً یک دهه بعد، هنوز هیچ شرکتی نتوانسته آن را تجاری سازی کند، اگرچه چند پروتوتایپ از آن ساخته شده است.

ماسک بعداً خود شرکتی را به نام «شرکت تونل سازی» (TBC) برای بهبود و استفاده از فناوری حفاری تونل برای کمک به کاهش ترافیک تأسیس کرد.

پروژه های اصلی این شرکت تا کنون حفاری تونل هایی بوده است که مشابه هایپرلوپ، اما بدون محیط کم فشار هستند. تمرکز اصلی این شرکت بر روی توسعه حلقه‌هایی از تونل در زیر شهرها برای دور زدن ترافیک است (مانند اولین برنامه تجاری خود در لاس وگاس)، اما همچنین روی برخی سیستم‌های هایپرلوپ برای اتصال شهرها در فواصل طولانی‌تر نیز کار می‌کند.

امروز، The Boring Company در توییتر اعلام کرد که اولین سیستم هایپرلوپ خود را در مقیاس واقعی برای آزمایش در سال جاری پیاده سازی خواهد کرد:

boring-hyperloop-tweet.webp

ماسک معتقد است که این سیستم که می‌تواند حرکت با سرعت 1100 کیلومتر در ساعت را امکان‌پذیر کند و سریع‌ترین راه جابجایی برای مسافت‌های کمتر از 3200 کیلومترخواهد بود. او گفت: «از نقطه نظر فیزیک شناخته شده، این سریع ترین راه ممکن برای رسیدن از یک شهر به شهر دیگر برای مسافت های کمتر از ۳۲۰۰ کیلومتر است. سفینه فضایی برای سفرهای طولانی تر سریع تر است».

ایده این است که سیستم هایپرلوپ محیط کم فشاری را روی زمین و یا زیر آن ایجاد می کند که محیط پرواز هواپیماها را در ارتفاعات بالا شبیه سازی می کند. برخلاف هواپیماها، با هایپرلوپ، زمان و انرژی خود را برای صعود و فرود تلف نخواهید کرد. در عوض، نیاز به شتاب گرفتن در شروع و کاهش سرعت در انتهای سفر دارید. همچنین فرصت هایی برای صرفه جویی در زمان و فضا برای سوار شدن در مقایسه با هواپیما وجود دارد.

با استفاده از این تکنولوژی این امکان وجود دارد که مردم فاصله دو شهر 400 مایلی ۶۴۰ کیلومتری را تنها در یک ساعت طی کنند.

TBC اخیراً زمینی را در نزدیکی شهر آستین خریداری کرده است که فاصله زیادی هم از ابر کارخانه تسلا ندارد و برای انجام ماموریتی که تا کنون اطلاعاتی از آن در دست نبوده است، برنامه ریزی می کند. با اعلامیه جدید این شرکت، به نظر می رسد که این زمین، می تواند یک مکان محتمل برای استقرار یک سیستم تست هایپرلوپ باشد.

در گذشته، ماسک ساخت سیستم های هایپرلوپ بین تاسیسات تولید تسلا به منظور کمک به هزینه های لجستیکی در حال افزایش صنعت را هم مطرح کرده بود.

هر دو شرکت SpaceX و TBC که متعلق به ماسک هستند، روی ساخت ترنی که قرار است داخل تونل هایپرلوپ حرکت کند، با هم همکاری می کنند.