شهر خبر

دادستان کل آمریکا خواستار تحویل دارایی‌های ثروتمندان روس به اوکراین شد

دادستان کل آمریکا خواستار تحویل دارایی‌های ثروتمندان روس به اوکراین شد

مریک گارلند دادستان کل آمریکا به شماری از اعضای کنگره گفته که دارایی‌های مصادره شده از ثروتمندان روسیه، باید به صورت مستقیم به اوکراین تحویل داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گارلند برابر کمیته اعتبارات سنا افزود انتظار دارد درخواست‌ها برای تغییرات در قوانین تصرف دارایی‌های ثروتمندان روس را آسان‌تر کند و احتمال دارد دولت آمریکا تا چند روز دیگر درخواستی در این مورد بدهد.

گارلند افزود: این مبالغ وارد صندوق دارایی‌های توقیف شده، خواهد شد و از قانونی که امکان انتقال بخشی از این اموال را به اوکراین فراهم کند، حمایت خواهیم کرد.  

کارگروه تازه وزارت دادگستری به نام «عملیات کلپتوکپچر» اوایل مارس برای کمک به تصرف و مصادره هواپیماهای جت خصوصی، شناورهای تفریحی مجلل و املاک ثروتمندان تحریم شده روس در خاک ایالات متحده، تشکیل شد.   

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد در اوایل آوریل برای نخستین بار یک کشتی تفریحی مرتبط با ویکتور وکسلبرگ ثروتمند روس را به ارزش ۹۰ میلیون دلار در اسپانیا مصادره کرده است.

این سخنان گارلند پس از بیانیه روز پنجشنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره ارسال کمک‌هایی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین، گفته شده است.

شبکه خبری بلومبرگ در اواخر اسفند ماه گزارش داد، میلیاردها یورو از اموال و سرمایه‌گذاری‌های روسیه توسط مقام‌های اروپایی در هفته‌های اخیر توقیف شده است و مقام‌های اتحادیه قصد دارند منابع مالی ناشی از دارایی‌های مسدود شده را به حکومت اوکراین منتقل کنند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در روزهای پایانی اسفند ماه از دولت سوئیس خواست اموال و حساب‌های بانکی تمام میلیاردرهای روسیه را در این کشور مسدود کند.

سناتور «بن ساسه» از «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور درخواست کرد برای اخراج روسیه از اینترپل (آژانس بین‌المللی همکاری بین مجریان قانون در ۱۹۵ کشور سراسر جهان) اقدام کنند.

انتهای پیام/