شهر خبر

قلیان‌ کشیدن رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در ویلای حصارک

سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ۱۳۵۷٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات عکسی از ترافیک سنگین تهران کار شده که گویی قطع ناگهانی برق در بعدازظهر دیروز و خاموشی چراغ‌های راهنمایی این بلا را سر تهران آورده است.

اطلاعات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هفت صبح، در گوشه صفحه ۳ این روزنامه نوشته شده که  بهروز وثوقی حج عمره انجام داده و حاجی محسوب می‌شود. خبر جالب‌تر مهمانی بزرگ اردشیر زاهدی در ویلای مشهورش در حصارک بوده که به افتخار ورود رونالد ریگان و همسرش نانسی برگزار شده است. از قرار رونالد ریگان و همسرش در یک سفر دو هفته‌ای بدون هیچ خبر رسانه‌ای در ایران به سر می‌برند.

در مهمانی اردشیر زاهدی‌،‌ ویلیام سولیوان سفیر آمریکا، ‌منوچهر گنجی و داریوش همایون و همسرش هما زاهدی که خواهر اردشیر زاهدی است حضور داشته‌اند.از قرار پذیرایی روی مخطه و به شکل لمیده انجام شده و این سبک لمیدن ایرانی‌ها خیلی باب طبع ریگان و نانسی بوده و قهوه و قلیان را هم در همان وضعیت تجربه کرده‌اند. ریگان در آن دوران به عنوان سیاستمدار برجسته حزب جمهوریخواه عازم این سفر بوده و فردا تهران را به قصد اصفهان و بعد هم شیراز ترک خواهد کرد.

در مجلس محسن پزشکپور نماینده خرمشهر گفته که در منزل دوتن از وکلایی که وظیفه دفاع از دانشجویان دستگیر شده در ناآرامی‌های اخیر را برعهده داشته‌اند بمب‌هایی منفجر شده و کمیته‌ای به نام کمیته انتقام مسئولیت آنهارا برعهده گرفته‌است.

تیم ملی برای شرکت در تورنمنت چهارجانبه پاریس به فرانسه می‌رود و یک بازی دوستانه با تیم ملی این کشور هم برگزار خواهد کرد. ۲۶ نفر به این سفر می‌روند. شامل ۴ دروازه‌بان (حجازی و مودت و رشیدی و کربکندی)، ‌هفت مدافع (عبداللهی و نظری و کازرانی و اسکندریان و علیرضا قشقاییان و محمد پنجعلی و الله‌وردی) و هفت هافبک ( شامل علی پروین و محمد صادقی و ابراهیم قاسمپور و حسن نایب آقا و ایرج دانایی فرد و علی شجاعی و محمود حقیقیان) و هشت مهاجم ( شامل حسن روشن و رضا عادلخانی و غفور جهانی و حسین فرکی و مجید بشکار و بهتاش فریبا و حمید مجد تیموری و ناصر نورایی).

فیلم‌های عشق سرکش، عقاب کوهستان و جاشوآ به اکران تهران اضافه شده‌اند. فیلم ایرانی سه دلباخته با شرکت منوچهروثوق و خانمی به نام نظیره هم اکران شده است.

در جاده قم یک اتوبوس از روی یک پیکان گذشته و هر پنج نفر سرنشین آن را کشته است. رجبعلی فرجی کفشگری خواننده آبادانی هم به جرم اغفال دختری ۱۷ساله بازداشت شده است.

چهارشنبه ششم اردیبهشت۱۳۵۷٫ صفحه اول متشنج است. خبر زدوخورد دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه تهران‌،‌ درگیری اعضای گروه پایداری با پخش کنندگان اعلامیه‌های ضد حکومتی در تهران که از قرار منجر به مجروح شدن یکی از اعضای این گروه شده است و بالاخره حمله شیر سیرک اروپا در تهران به رام کننده‌اش که از قرار رام کننده را به سختی دریده است! یک تاجر ایرانی در نیویورک تقاضای وام ۳۰۰ میلیون دلاری از بانک چیس منهتن کرده که با یک سوم آن یعنی ۱۰۰ میلیون دلار موافقت شده که بازرگان ایرانی آن را رد کرده است.

خبرنگار روزنامه اطلاعات این تاجر ایرانی را یکی از چند برادر معروف سرمایه‌دار ایرانی معرفی کرده است. یعنی برادران لاجوردی؟‌ نمی‌دانیم. کولرهای آبی دچار بازار سیاه شده‌اند و کمیاب. در صفحه ورزشی دو بازی تدارکاتی آخر تیم ملی با یوگسلاوی و ولز زیر ذره‌بین رفته و از این که استخوانبندی تیم ملی طی دو سال گذشته تغییر نکرده و از جوانانی مثل فریبا و مجدتیموری و حقیقیان در بازی‌های تدارکاتی به اندازه کافی استفاده نشده انتقاد شده است.

فیلم دایره مینا ساخته داریوش مهرجویی بالاخره پس از سال‌ها توقیف در دو سینمای آتلانتیک و دیانا(آفریقا و سپیده‌) اکران شده است و بالاخره این که امروز پارک جمشیدیه تهران افتتاح شده است‌.