شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#گفتگو

در سخنانی در مراسم افطاری سالانه در مصر؛

عبدالفتاح السیسی: علیه محمد مرسی خیانت و توطئه نکردم!

عبدالفتاح السیسی: علیه محمد مرسی خیانت و توطئه نکردم!

رئیس جمهور مصر خواستار گفتگو با همه گروههای سیاسی در این کشور بدون استثنا شد و هرگونه خیانت یا توطئه علیه مرحوم محمد مرسی رئیس جمهور پیشین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی۲۱، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر خواستار گفتگو با همه گروههای سیاسی در این کشور بدون استثنا شد و هرگونه خیانت یا توطئه علیه مرحوم محمد مرسی رئیس جمهوریی سابق این کشور را رد کرد.

السیسی روز گذشته در مراسم سالانه موسوم به «ضیافت افطار خانواده های مصری» گفت که ایستادنش در کنار محمد مرسی، در واقع ایستادنش در کنار مصر و مردمش بود.

او ادامه داد: آنچه در سریال تلویزیونی انتخاب آمده، حقیقت است و آن زمان را به تصویر می کشد. هیچ توطئه و خیانتی علیه مرحوم محمد مرسی وجود نداشت.

السیسی تاکید کرد که با این ملاحظه در کنار مرسی ایستاد که کنار مصر و مردمش ایستاده است و اگر توطئه می کرد ، توطئه علیه مصر و آینده و زندگی یکصد میلیون مصری محسوب می شد.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: حمایت برادران عرب در سال ۲۰۱۳ میلادی به حفظ دولت مصر کمک کرد. مصر ذخایر ارزی خود را در دوران مملو از بحران ها یعنی از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ خرج کرد و هیچ رئیس جمهوری قادر نبود آن بحران را پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر روزنامه الاهرام مصر اعلام کرد که السیسی در جریان مراسم افطاری سالانه که با مشارکت روسای احزاب و نمایندگان پارلمان مصر و نیز وزیران و شخصیت های مصری برگزار می شود، با گرمی با حمدین صباحی رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ برخورد کرده است.

عربی ۲۱ گزارش داد: این اظهارات السیسی درباره روابطش با محمد مرسی در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است و برخی کاربران در صداقت آن شک کردند و برخی دیگر آنرا نشانه هراس رئیس جمهوری مصر نسبت به آینده اش دانستند.