شهر خبر

افزایش چشمگیر تعداد تماشاگران بازی ایران در جام جهانی | یک میلیارد چشم به ساق پای شاگردان اسکوچیچ

با نزدیک شدن به رقابت های جام جهانی بر تعداد تماشاگران بازی ایران برابر تیم ملی انگلستان هر روز اضافه می شود.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی باید به مصاف شاگردان گرت ساوت گیت در تیم ملی انگلستان برود. دیداری که به نوعی سخت ترین بازی ایران در قطر خواهد بود. اما این دیدار که اولین بازی دو تیم در تاریخ است احتمالا به یکی از پربیننده ترین بازی های جام جهانی هم تبدیل خواهد شد.

طبق قراردادی که شبکه BBC۱ برای حق پخش مساقبات جام جهانی منعقد کرده است بازی ایران برابر انگلستان از این شبکه پخش خواهد شد. این شبکه انگلیسی از میان ۳ بازی تیم ملی این کشور حق داشت تا دو بازی را برای پخش مستقیم انتخاب کند که انتخاب مدیران آن بازی برابر ایران و تیم چهارم گروه بوده است. تیمی که از میان ولز-اوکراین- و اسکاتلند انتخاب خواهد شد.

اما طی روز های اخیر مذاکرات زیادی میان رسانه های دنیا برای خرید حق پخش انگلستان برابر ایران صورت گرفته است و گزارش ها حاکی از افزایش روزشمار تعداد تماشاگران تلویزیونی این بازی است. گفته می شود با توجه به خرید حق پخش این دیدار از شبکه بی بی سی تعداد تماشاگران تلویزیونی این بازی در سراسر دنیا نزدیک به رقم 900 میلیون نفر شده است و احتمالا به زودی این  تعداد عد یک میلیارد نفر را هم رد خواهد کرد.

به این ترتیب بازی ایران برابر انگلستان با توجه به اینکه شاگردان ساوت گیت در تمام دنیا طرفدارانی زیادی دارند به یکی از پربیننده ترین بازی ها جام تبدیل خواهد شد. بازی ایران و انگلیس در اولین بازی گروه دوم جام جهانی قرار است روز 30 آبان ماه برگزار شود.

دیداری که با توجه به حواشی ایجاد شده از سوی رسانه های انگلیسی برای تیم ملی ایران حیثیتی است و شاگردان اسکوچیچ امیدوار هستند تا برابر این تیم یک نمایش آبرومندانه داشته باشند.