شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#مسلمانان#چهارشنبه

شخصیت عراقی:

برخی از احزاب عراق در پرونده عادی سازی روابط با تل آویو نقش دارند

برخی از احزاب عراق در پرونده عادی سازی روابط با تل آویو نقش دارند

رئیس اتحادیه علمای مسلمانان عراق امروز چهارشنبه برخی از احزاب این کشور را به دست داشتن در پرونده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمین عراق امروز چهارشنبه برخی از احزاب این کشور را به دست داشتن در پرونده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

وی اظهار داشت که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرونده‌ای جدید در عرصه عراق نیست بلکه یکی از دستورالعمل‌های سفارت آمریکا در بغداد است. المعموری اعلام کرد: سفارت آمریکا سال‌ها است که با برگزاری نشستهای مخفیانه با برخی از طرف‌ها و نیروهای سیاسی عراق در راستای جذب آنها به پرونده عادی سازی روابط با تل آویو اقدام کرده است.

رئیس اتحادیه علمای مسلمین با اشاره اینکه در قانون اساسی عراق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی می‌شود، اظهار داشت: هر حزب یا سیاستمداری که خواستار عادی سازی شود خائن بوده و باید اقدامات قانونی علیه او صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: عادی سازی روابط بمثابه نقض حاکمیت و غارت و چپاول منابع کشور است. گفتنی است که واشنگتن و برخی از کشورهای عربی به دنبال اعمال فشار در راستای گسترش عادی سازی با تل آویو هستند.