شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#فولاد

نقش پر رنگ خارجی‌ها در صعود آسیایی تیم فوتبال فولاد

نقش پر رنگ خارجی‌ها در صعود آسیایی تیم فوتبال فولاد

تیم فوتبال فولاد در حالی به عنوان صدرنشین گروه C آسیا راهی مرحله بعدی شد که ۳ بازیکن خارجی آنها در این صعود نقشی پررنگ داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان جواد نکونام با عملکرد خوب شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان صدرنشین گروه سوم این مسابقات به مرحله حذفی صعود کردند تا تنها نماینده ایران در این مرحله از مسابقات باشند.

فولاد با ۳ برد، ۳ مساوی، بدون شکست، ۵ گل زده، ۲ گل خورده و ۱۲ امتیاز بالاتر از شباب الاهلی، الغرافه و آخال در صدر این گروه قرار گرفت. اما سرخ پوشان اهواز در حالی بهترین نتایج را گرفتند که دیدارهای آنها با کمترین میزان رد و بدل شدن گل به اتمام رسید و در مجموع ۶ دیدار این تیم، کلاً ۷ گل به ثمر رسید که سهم فولاد ۵ و سهم حریفان فولاد تنها ۲ گل بود.

فولادی‌ها در حالی ۵ گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساندند که احمد نورالهی یک بار مقابل این تیم به اشتباه دروازه شباب الاهلی را باز کرد تا این گل به خودی به نام بازیکن تیم اماراتی نوشته شود و ۴ گل دیگر این تیم توسط لوسیانو پری را (۲ گل)، آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی به ثمر رسیده باشد.

در واقع هر ۴ گلی که توسط بازیکنان فولاد به ثمر رسید توسط بازیکنان خارجی این تیم بود تا نقش پررنگ ۳ بازیکن خارجی آنها در این صعود کاملاً به چشم آید.

شیمبا مهاجم کهنه کار و برزیلی که در سن ۳۸ سالگی با بستن بازوبند کاپیتانی فولاد به بازو حرف اول را در خط حمله این تیم می‌زند و در لیگ برتر هم با ۹ گل زده نه تنها بهترین مهاجم و گلزن فولاد، بلکه سومین گلزن برتر مسابقات هم می‌باشد، در این مرحله هم دو بار برای فولادی‌ها گلزنی کرد تا تاثیر گذار ترین بازیکن تیمِ نکونام در فاز تهاجمی باشد.