شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#برجام#دولت#کاخ سفید#آمریکا

انتقاد کاخ سفید به سیاست دولت ترامپ در قبال برجام

انتقاد کاخ سفید به سیاست دولت ترامپ در قبال برجام

ایسنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری با تکرار ادعایی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، باری دیگر از سیاست دولت قبلی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای انتقاد کرد.

به گزارش وبگاه کاخ سفید، جن ساکی، سخنگوی‌ کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که اخیرا مدعی شده است زمان گریز هسته‌ای ایران چند هفته است، آیا این موضوع باعث نگرانی کاخ سفید است، گفت: بله قطعا این موضوع ما را نگران می‌کند. می‌توانم بگویم اگر به عقب برگردیم، برنامه هسته‌ای ایران تحت توافق هسته‌ای به شدت محدود شده بود و توسط بازرسان بین‌المللی بر آن نظارت می‌شد. از زمانی که دولت دونالد ترامپ به مشارکت آمریکا در توافق پایان داد، ایران فورا به سرعت [پیش‌روی] برنامه هسته‌ای‌اش افزود و همکاری با بازرسان بین‌المللی را با عدم اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش، کاهش داد.


ساکی در ادامه گفت: همان طور که اشاره کردید، وزیر امور خارجه بلینکن در جلسه استماعش گفت که زمان گریز آن‌ها[ایران] از یک سال–چیزی که در زمان توافق بود–به چند هفته یا کمتر از آن رسیده است. مطمئنا این تاثیر مستقیم خارج شدن از توافق هسته‌ای است که از امنیت ما کاست و دیدمان را کم کرد. یکی از دلایلی که ما مسیر دیپلماتیک را از موقع روی کار آمدن رئیس جمهور در پیش گرفتیم، همین است.

311311