شهر خبر

رسوایی جدید؛ ضیافت افطار سیاسی ظهر ماه رمضان!

کدخبر: 491394
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع به سروایی یکی ازنامزدهای ریاست‌جمهوری لبنان پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: در لبنان، اقدام سمیر جعجع رئیس حزب مسیحی القوات اللبنانیه که در یک مهمانی افطاری به تعدادی از اعضاء دارالفتوای اهل‌ سنت در ماه مبارک رمضان به جای افطاری، ناهار داد، سروصدای زیادی به راه انداخته است. سمیر جعجع درصدد رئیس‌جمهور شدن است و این مهمانی را برای جلب نظر اهل ‌سنت برپا کرد ولی به جای آنکه از آن سودی ببرد به ضررش تمام شد.

روزنامه لبنانی «هناصیدا» در گزارشی ویژه از برگزاری یک مهمانی افطار به میزبانی سمیر جعجع رئیس حزب مسیحی «القوات اللبنانیه» در «معراب» که دفتر کار او در آن قرار دارد برگزار کرد که جمعی از اعضاء دارالفتوای لبنان به نمایندگی از مفتی اعظم اهل‌سنت لبنان در آن شرکت کردند.
به گزارش این روزنامه، سمیر جعجع که سودای رئیس‌جمهور شدن در سر می‌پروراند با برگزاری این مهمانی افطار در صدد جلب نظر اهل‌سنت برای حمایت از رئیس‌جمهور شدنش بود ولی چون مهمانی افطار را در ظهر روز ماه رمضان برگزار کرد، این اقدام به ضررش تمام شد. این روزها رسانه‌های لبنانی و فعالان سیاسی این واقعه را یک افتضاح سیاسی دانسته و آن را به وسیله‌ای برای تبلیغ علیه سمیر جعجع مسیحی فالانژیست تبدیل کرده‌اند.
در این مهمانی، سفیر عربستان نیز حضور داشت. عربستان از رئیس‌جمهور شدن سمیر جعجع حمایت می‌کند.