شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان#استراماچونی

لیگ قهرمانان آسیا| حذف التعاون با شکستی دراماتیک برابر پاختاکور/ تیم استراماچونی به آهال هم نه نگفت!

لیگ قهرمانان آسیا| حذف التعاون با شکستی دراماتیک برابر پاختاکور/ تیم استراماچونی به آهال هم نه نگفت!

تیم التعاون با وجود قطعی کردن جایگاه خود در رتبه دوم جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا، از صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها بازماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 بامداد امروز (چهارشنبه) در گروه‌های C ،B و D به پایان رسید.

در گروه D پس از حذف تیم سپاهان، تقابل تیم‌های التعاون عربستان و پاختاکور ازبکستان به برتری پُرگل 5 بر 4 پاختاکور انجامید. با توجه به شکست سپاهان برابر الدحیل، جایگاه التعاون در رتبه دوم گروه قطعی شده بود. نماینده عربستان اما نتوانست صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند و در میان سه تیم برتر رده دومی گروه‌های پنج‌گانه منطقه غرب قرار نگرفت.

الدحیل با کسب 15 امتیاز، به مقام اول گروه D رسید و به جمع 16 تیم پایانی مسابقات ملحق شد. تیم‌های التعاون و سپاهان با هفت امتیاز و به دلیل نتیجه دیدارهای رو در رو، به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول گروه D قرار گرفتند و پاختاکور با شش امتیاز، با قعرنشینی گروه به کار خود خاتمه داد.

 

در گروه B، الشباب عربستان با نتیجه 2 بر صفر از سد الجزیره امارات گذشت و مومبای سیتی هند با نتیجه یک بر صفر بر نیروی هوایی عراق غلبه کرد. الشباب با 16 امتیاز و صدرنشینی گروه به یک هشتم نهایی صعود کرد. مومبای سیتی هم با شکست نیروی هوایی و با کسب هفت امتیاز، در رتبه دوم جدول گروه B قرار گرفت. سرنوشت التعاون برای نماینده هند هم تکرار شد و مومبای سیتی از دور مسابقات کنار رفت.

تیم الغرافه قطر هم در بازی باقیمانده گروه C، با نتیجه 4 بر 2 مغلوب آهال ترکمنستان شد. سعید عزت‌اللهی بازیکن ایرانی تیم الغرافه 90 دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفت و نتوانست مانع شکست نماینده قطر شود. شاگردان آندره‌آ استراماچونی که پیش‌تر دو بار مقابل فولاد و یک بار مقابل شباب الاهلی شکست خورده بودند، با پنج امتیاز در رده سوم جدول گروه C جای گرفتند و آهالِ قعرنشین چهار امتیازی شد.

به این ترتیب  تیم‌های برتر گروه‌های C ،A و E راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند. تیم‌های الشباب عربستان، فولاد ایران، الدحیل قطر و الهلال عربستان پیش‌تر صعود خود را قطعی کرده بودند و با توجه به نتایج بازی‌های امشب، صعود الریان قطر از گروه A، شباب الاهلی امارات از گروه C و الفیصلی عربستان از گروه E قطعی شد.

 

تنها سهمیه باقیمانده دور یک هشتم نهایی، به یکی از تیم‌های نسف قارشی ازبکستان و الوحدات اردن تعلق می‌گیرد که دو تیم امشب مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

انتهای پیام/