شهر خبر

برای اولین بار با اقتدار قهرمان آسیا شدیم/ شیوه تمرینات درستکار مانند آمریکایی‌ها است

برای اولین بار با اقتدار قهرمان آسیا شدیم/ شیوه تمرینات درستکار مانند آمریکایی‌ها است

پیشکسوت کشتی گفت: شیوه تمرینات درستکار مانند آمریکایی‌هاست و با همین روند تا المپیک 2024 پاریس نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.

محمدحسین محبی، پیشکسوت کشتی آزاد، درباره قهرمانی تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: نتیجه خیلی خوبی به دست آمد. فکر می کنم برای نخستین بار بود که تیم ملی ایران با اقتدار قهرمان آسیا شد. با این تفاوت که این دوره اکثرا کشتی گیران جوان ما مدال های خوشرنگی را به دست آورند. اتفاقی که خانواده کشتی را به آینده بسیار امیدوار کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از حالا روی مدال المپیک این کشتی گیران جوان حساب کرد یا خیر؟ گفت: همه چیز بستگی به خود این کشتی گیران دارد. باید دید که آیا همین روند را ادامه می‌دهند و یا صرفا فقط در یک رویداد این نتیجه را رقم زدند. همه این کشتی گیران مانند رحمان عموزاد، فیروزپور و غیره در ایران رقیب‌های خیلی خوبی دارند که باید در انتخابی‌ها و مسابقات مختلف بتوانند همین پیشروی را داشته باشند وگرنه طبیعی است که از چرخه خارج شوند. برای رسیدن به المپیک باید همیشه در شرایط ایده آل باشید و امیدوارم این روند واقعا دوباره از همین کشتی گیران تکرار شود.

محبی با اشاره به عملکرد پژمان درستکار اضافه کرد: روزی که درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی آزاد انتخاب شد یکسری موافق و منتقد داشت که از دید من طبیعی است اما ثابت کرد که واقعا از پس کار به خوبی بر می آید. ابتدا در جهانی خوش درخشید و حالا هم که شاهد ادامه همان روند موفقیت آمیز هستیم. درستکار تیم را خوب تمرین می دهد. از همان برنامه آمریکایی ها در تمرینات استفاده می کند. تا المپیک 2024 پاریس دو رویداد جهانی داریم و می توانیم با همین کادر نتایج خوبی را کسب کنیم.

پیشکسوت کشتی در مورد کشمکش فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک برای اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بازی های آسیایی واقعا مهم است و حتی شاهد هستیم که اکثر مدال آوران المپیکی ما نتوانستند مدال طلای بازی های آسیایی را داشته باشند. بنابراین رویداد با اهمیتی است و من احساس می کنم در نهایت تیم اصلی راهی این مسابقات خواهد شد.

انتهای پیام/