شهر خبر

رسوایی بزرگ در رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو مانع از اتمام توافق مبادله اسرا شد

رسوایی بزرگ در رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو مانع از اتمام توافق مبادله اسرا شد

یک رسانه صهیونیست اعلام کرد به سندی فوق محرمانه دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد، با وجود پیشرفت توافق مبادله اسرا تا مرحله آخر، نتانیاهو با کارشکنی خود مانع از اتمام آن شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی که شامگاه امشب آن را منتشر و بقیه رسانه‌های عبری زبان هم آن را بازنشر دادند، اعلام کرد، سندی فوق محرمانه را به دست آورده است که نقشه راه مسئولین نهادهای امنیتی برای انجام مبادله اسرا بین اسرائیل و جنبش حماس در آن قید شده است.

براساس گزارش این شبکه عبی زبان: رؤسای وقت سرویس‌های امنیتی در سال 2018 یعنی ناداف ارجمان رئیس شاباک، تامیر هایمن رئیس سرویس اطلاعات نظامی، یوسی کوهن رئیس موساد، گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش به همراه یارون بلوم مسئول پرونده اسرا این نقشه چند مرحله‌ای را چند روز بعد از پایان جنگ لبه شمشیر در اوت 2018 برای انجام مبادله تدوین کردند.

به اعتقاد مسئولین سرویس‌های امنیتی شرایط برای تکمیل این مبادله و بازگرداندن نظامیان صهیونیست مقابل هزینه ای مقبول برای اسرائیل فراهم است.

در چارچوب این طرح قرار بود ابتدا آتش بس در مقابل مجازات‌های اعمال شده علیه غزه اعلام شده و گذرگاه کرم ابو سالم گشوده و مساحت مجاز برای صیادی نیز افزایش پیدا کرده و در کنار آن میزان برق انتقالی به نوار غزه نیز افزایش و مشکل حقوق کارمندان نیز با تامین مالی قطر حل شود.

در مرحله دوم نیز اسرای حماس به جز اسرای دارای محکومیت‌های بالا آزاد شوند.

در مرحله سوم نیز تسهیلات اقتصادی و برنامه‌های بازسازی نوار غزه آغاز شود.

این سند نشان می‌داد رهبران سرویس‌های امنیتی این نقشه راه را تقدیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت اسرائیل کردند، او هم قول بررسی آن را داد اما هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفت تا این فرصت به طور کامل از دست رفته و دست اسرائیل به نظامیانش نرسد.

انتهای پیام/