شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد

وقوع انفجار انتحاری در شمال بغداد

انفجار‌های عراق  انفجار‌ عراق انفجار‌ نمایه

رسانه‌های عراقی خبر دادند در پی یورش نیروهای نظامی این کشور به لانه تروریست‌ها در شمال بغداد، یک تروریست که کمربند انتحاری بر تن داشته، خود را منفجر کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از وقوع انفجاری انتحاری در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد خبر دادند.

پایگاه خبری «العهد» به نقل از منابع امنیتی عراقی در این خصوص گزارش داد که در پی انفجار چند کمربند انتحاری در الطارمیه، تعدادی از نیروهای عراقی شهید و مجروح شده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که دو تروریست که یکی از آن‌ها کمربند انتحاری بر تن داشته در الطارمیه کشته شدند.

طبق این اعلام، پس از یورش نیروهای عراقی به لانه تروریست‌ها در منطقه یادشده یک سرباز شهید و یک افسر دیگر مجروح شده است. با این حال، برخی از رسانه‌های عراقی شمار شهدا را دو نفر گزارش کرده‌اند.

همزمان کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد که تیپ ۱۲ سازمان الحشدالشعبی عراق پس از یورش نیروهای ارتش در الطارمیه مستقر شده است.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

منبع: فارس