شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

چند پیشنهاد عملی برای کمک به فلسطین

وحید عذیری
چند پیشنهاد عملی برای کمک به فلسطین

پس از نابودی حکومت عثمانی، که صهیونیستها نقش بسیار پررنگی در آن داشتند، قدرتی در دنیای اسالم باقی نماند که در مقابل خواسته های نامشروع غرب و صهیونیستها در ماجرای فلسطین ایستادگی کند.

علت آن هم به چند مقوله بر میگردد از جمله؛ 1 .از بین بردن دو قدرت بزرگ آن روزگار جهان اسلام یعنی عثمانی و صفویه، 2 .تکه تکه کردن کشورهای بزرگ و متحد مسلمان به چندین کشور، 3 .رواج مبحث ملی گرایی به جای امت محوری، 4 .تاکید بر منافع ملی و نه منطقه ای و امت، 5 .رسوخ و نفوذ در دستگاه های اجرایی و عقیدتی کشورهای مسلمان، 6 .تفرقه افکنی بین بزرگان و مردم شاخه های مذهب اسلام )سنی- شیعه، عرب-عجم(، 7 .پرت کردن افکار عمومی به مشکالت داخلی و خارجی )تا در اذهان ملل اسلامی قضیه فلسطین به دست فراموشی سپرده شود(، و ... اما پس از انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی )ره( هدف از صدور انقلاب را بازگشتن به قدرت گذشته خویش اعلام نمود و در راستای این مهم، مجددا در اوج بی توجهی به سرزمینهای اشغالی، دوباره افکار مسلمانان جهان به را به پاره تن اسالم دوخت. چرا که امام خمینی )ره( به شدت معتقد بودند که تمامی مشکلات جهان اسلام از رژیم نامشروع صهیونیستی سرچشمه میگیرد و تمامی قوت و شدت دنیای اسلام، میبایست متوجه اسرائیل، نقشه های شوم و نابودی این رژیم باشد که در صورت تحقق آن؛ به خودی خود بسیاری از مشکالت مسلمانان حل و فصل خواهد شد.

در واقع کمک به فلسطین، در ابتدا کمک به خود کشورهای اسلامی هست؛ چرا که در صورتی که خاک فلسطین به عنوان کشوری رسمی و مشروع، برای رژیم صهیونیستی قلمداد شود؛ این رژیم درصدد افزایش خاک و قلمرو خود برخواهد آمد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. مانند تکه تکه عثمانی به تکه تکه کردن کشورهای کنونی اسلامی و تصرف آنان خواهد نمود و یا مجددا دست به اقداماتی مانند تشکیل گروهگ داعش خواهد نمود تا بتواند به فعالیتهای خبیثانه اش ادامه دهد و این روند تا فتح کلیه کشورهای اسلامی مورد نظر ادامه خواهد یافت. پس موضوع فلسطین قطعا موضوعی امتی است نه ملی.

اما برای دستیابی به این مهم نگارنده چند پیشنهاد دارد: 1 .برگزاری همایشهای امت محوری با تاکید بر فلسطین، 2 .اختصاص سهمیه سالانه رایگان حج تمتع و عمره توسط عربستان سعودی به ساکنان فلسطین، 3 .تاکید بر منافع جمعی اسلام در مناسبتها و اعیادی مانند فطر، قربان، مبعث، هفته وحدت و ...، 4 .تاسیس شبکه تلویزیونی در جهان اسلام بنام فلسطین متحد، 5 .عدم همکاری کلیه کشورهای جهان اسلام با رژیم نامشروع فلسطین، 6 .حمایت همه جانبه کشورهای مسلمان در سازمانهای بین المللی، منطقه ای و بویژه سازمان ملل متحد از فلسطین، 7 .ادامه پرشورتر تظاهرات در روز فلسطین توسط تمامی ملل بویژه دنیای اسلام.