شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:

نمایشگاه قرآن تأثیر زیادی روی جوانان و مخاطبان خواهد داشت

نمایشگاه قرآن تأثیر زیادی روی جوانان و مخاطبان خواهد داشت

حداد عادل در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم گفت: تأثیر زیادی روی جوانان و مخاطبان خواهد داشت. جوانانی که به این فضا می‌آیند تصویربرداری ذهنی کرده و این امر باعث پیوندشان با قرآن می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از بخش‌های مختلف این رویداد قرآنی بازدید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: نمایشگاه بعد از دو سال که حسرت برگزار نشدنش را می‌خوردیم، امسال برپا شد. باید خدا را شکر کنیم که امکان برپایی این رویداد در ماه مبارک رمضان فراهم شده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: امسال شاهد نمایشگاهی با محیط دلپذیر، فعالیت‌هایی بسیار متنوع و فضایی دلباز و متناسب با هر سلیقه‌ای هستیم. هر فردی یک موضوع متناسب با خودش را اینجا پیدا می‌کند.

حداد عادل گفت: افراد وقتی از این فضا خارج می‌شوند، پیام نمایشگاه یعنی «قرآن کتاب زندگی» را دریافت خواهند کرد. این نمایشگاه برای زن و مرد، کاسب و دانشمند و هر سلیقه‌ای، مفاهیمی درخور دارد. امیدواریم برپایی چنین رویدادهایی، مقدمه‌ای برای فهم قرآن و زندگی قرآنی عموم مردم جامعه شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال فرآیند خوبی در برگزاری نمایشگاه دیده‌ام، افزود: این فضای نمایشگاهی تأثیر زیادی روی جوانان و مخاطبان خواهد داشت. جوانانی که به این فضا می‌آیند تصویربرداری ذهنی کرده و این امر باعث پیوند مادام‌العمرشان با قرآن می‌شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه بازدید از «بخش جلسات خانگی قرآن»، درباره تأثیر این جلسات، گفت: در قدیم این جلسه‌های خانگی بسیار مرسوم بوده و در مدت کوتاهی قرآن را ختم می‌کردند. بانوان خانه‌دار به منزل همسایه‌هایی می‌رفتند که مسلط به قرآن خواندن بودند. این جلسات در محله ما هم برگزار می‌شد.

حداد عادل با تاکید بر اهمیت احیای سنت جلسات خانگی قرآن، تصریح کرد: نظیر این سنت در هیأت‌های دینی هم بوده است. هیأت‌ها سه بخش داشتند: بخش اول قرائت قرآن، بخش دوم سخنرانی و بخش پایانی مداحی و ذکر مصیبت بود. پدربزرگم ۶۰ سال قاری قرآن بود و برادران طاهری از آخرین شاگردان پدربزرگم بودند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.