شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#مذاکرات وین#ایران

ادعای جدید درباره نتیجه نهایی مذاکرات وین | دولت آمریکا به‌ زودی اعتراف می‌کند

با حضور مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در واشنگتن برای دیدار با همتای خود، مقامات این رژیم مدعی شده‌اند که شانس قدرت‌های جهانی برای امضای توافق هسته‌ای جدید با ایران به شدت کاهش یافته است.

مذاکرات

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» ادعا کرد، مقامات دولت آمریکا بیش از هر زمان دیگری به اعتراف درباره شکست در هدف اعلام‌ شده جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ با ایران نزدیک شده‌اند.

این روزنامه نوشت که مذاکرات در وین بین ایران و قدرت‌های جهانی به مدت ۶ هفته متوقف شده است. بنا بر گزارش‌ها دلیل این توقف، درخواست ایران از واشنگتن برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده بوده است.

یکی از مقامات به «اسرائیل هیوم» گفت: «احتمال امضای توافق طرفین در آینده با سرعتی تصاعدی در حال کاهش است».

در همین حال یک منبع نیز مدعی شد که کاخ سفید این روزها بسیار مایل است، اعتراف کند که مذاکرات احتمالا شکست خواهد خورد.

بر اساس گزارش روز دوشنبه آکسیوس، دولت بایدن «به تازگی بحث درباره سناریویی را آغاز کرده است» که در آن توافق دوباره احیا نخواهد شد.

هفته گذشته نیز یک مقام ارشد دیپلماتیک رژیم صهیونیستی مدعی شد که مقامات دولت بایدن به همتایان اروپایی خود اطلاع داده‌اند که واشنگتن قصد ندارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را از فهرست خارج کند.