به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید به دنبال گرفتن اختیارات گسترده‌تری از کنگره برای شناسایی و غیرفعال کردن پهپادهای تهدیدکننده است که شامل درخواست اختیارات جدید برای حفاظت از فرودگاه‌ها و سیا و سایر بخش‌های دولتی می‌شود.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ اختیارات وزارتخانه‌های امنیت کشور و دادگستری را برای غیرفعال کردن یا انهدام پهپادهای تهدیدکننده گسترش داد اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید به دلیل افزایش ثبت پهپادها به اختیارات بیشتری نیاز دارد.

این درخواست که در ماه جاری میلادی به کنگره ارسال شد، اختیارات مربوط به رهگیری و انهدام پهپادها را به آژانس‌هایی چون سیا و وزارت امور خارجه برای دفاع از تاسیسات آمریکا گسترش می‌دهد.

دولت بایدن می‌گوید که سیا به این اختیار برای انجام واکنشی موثر به سرویس‌های اطلاعات خارجی متخاصم که به جمع‌آوری اطلاهات درباره پرسنل، تاسیسات و فعالیت‌ها در داخل ایالات متحده می‌پردازند، نیاز دارد.

این پیشنهاد همچنین شامل گسترش توانایی رهگیری پهپادها توسط مالکان فرودگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌های حساس نظیر پالایشگاه‌هاست و همچنین به نیروهای اجرای قانون محلی و ایالتی این اجازه را می‌دهد اما این افراد اجازه و اختیار نابودی پهپادها را ندارند.

کاخ سفید "برنامه اقدام ملی سیستم‌های ضد پهپاد محلی" خود را منتشر کرد و گفت که یک پایگاه داده ردیابی حوادث پهپادی ایجاد خواهد کرد تا درکی بهتر از تهدید داخلی داشته باشد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که اشاعه پهپادی "خطرات جدیدی را برای امنیت عمومی، خصوصی و امنیت کشور ایجاد می‌کند؛ عاملان بدذات از پهپادها برای ارتکاب جرایم، شناسایی و نظارت‌های غیرقانونی و جاسوسی‌های صنعتی استفاده می‌کنند."

بیش از ۸۰۰ هزار پهپاد در داخل ایالات متحده ثبت شده است. کاخ سفید با نقل قول از ارزیابی ۲۰۱۸ اف.بی.آی اعلام کرد که این پهپادها احتمالا برای تسهیل یک حمله علیه یک هدف آسیب پذیر در آمریکا استفاده می‌شود.