شهر خبر

ارتش عراق از «ضربه مهلک» به عناصر داعش در موصل خبر داد

ارتش عراق از «ضربه مهلک» به عناصر داعش در موصل خبر داد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عملیات‌های اخیر این نیروها علیه تروریستها را مهم و تأثیر گذار خواند و گفت که طی این عملیات‌ها ولایت موسوم به ولایت جنوب کاملا منهدم و ۴۳ داعشی کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که این نیروها ضربه دردناکی به عناصر تروریستی باقی‌مانده در شمال غرب عراق وارد کرده و ولایت ادعایی «ولایت جنوب» را به صورت کاملا منهدم کرده‌اند.

سرتیپ یحیی رسول امروز سه شنبه به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که  کمی قبل شماری از عناصر داعش در عملیات منحصر به فرد دستگاه مبارزه با تروریسم کشته شدند و طی این عملیات ولایت موسوم به ولایت جنوب شهر موصل کاملا شناسایی و منهدم شد.

او گفت: «این ضربه دردناکی به داعش بود که طی آن بیش از 43 تن از عناصر آن کشته و تجهیزات و سلاح‌های آن ها مصادره شد.»

این مقام عراقی گفت که عملیات‌های منحصر به فرد، به وسیله تعقیب و این اصل نظامی که بهترین وسیله برای دفاع حمله است، ادامه دارد و نبرد نیروهای عراقی نبرد اطلاعاتی است.

وی گفت که به لطف این عملیات برای اولین بار نیروهای عراقی وارد برخی مناطقی شدند که تروریست‌ها در آنجا حضور داشتند و در این عملیات راهبردی و منحصربه‌فرد جدید ما توانستیم کارگاه جاسازی بمب در خودروها را کشف و دو نفر را در این کارگاه بازداشت کنیم.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز اظهار داشت که در برخی از مناطق عراق همچنان عناصر باقیمانده داعش وجود دارد که در مناطق بیابانی با وسعت زیاد مستقر هستند و طبیعت و جغرافیای سختی دارد. او برآورد کرد که در این مناطق چند گروهک تروریستی با دو الی سه عضو و در برخی گروهگ‌ها تا شش تروریست حضور دارند.

اخیرا ارتش و نیروهای مسلح عراق عملیات ضد تروریستی مهمی در شمال و غرب این کشور انجام دادند و طی این عملیات شماری از این نیروها جان باخته‌اند.

انتهای پیام/