شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#عربستان#انتخابات

شیخ نعیم قاسم در گفتگو با المیادین:

مذاکرات میان ایران و عربستان مثبت است/ دورهمی مخرب سفارت آمریکا

مذاکرات میان ایران و عربستان مثبت است/ دورهمی مخرب سفارت آمریکا

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگو با المیادین درباره مذاکرات ایران و عربستان، انتخابات پارلمانی لبنان و ترسیم مرز دریایی این کشور با رژیم صهیونیستی به موضع گیری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین گفت: برخی پروژه تخریب مقاومت در لبنان و در راس آن حزب‌الله را دنبال می‌کنند و سفارت امریکا در بیروت نیز تلاش کرد تا از جنبش ۱۷ اکتبر (اعتراضات مردمی لبنان) برای محقق کردن اهداف خود استفاده کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله در خصوص انتخابات پارلمانی در لبنان هم که قرار است ۱۵ مه برگزار شود، گفت که انتخابات در موعد خود انجام خواهد شد و هیچ توجیهی برای به تاخیر انداختن آن وجود ندارد.

وی افزود: برخی در سفارت امریکا دور هم جمع می‌شوند و دستورهایی را برای هدف قرار دادن مقاومت و خلع سلاح آن دریافت می‌کنند.سفارت آمریکا به این نتیجه رسیده است که انتخابات آتی به تغییر وضع کنونی منجر نخواهد شد. برخی در سفارت امریکا دور هم جمع می‌شوند و دستورهایی را برای هدف قرار دادن مقاومت و خلع سلاح آن دریافت می‌کنند

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه تقریباً محال است که طرف مقابل اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی کسب کند، تاکید کرد: حزب‌الله به دنبال کسب اکثریت نیست بلکه آنچه اهمیت دارد دستیابی به حضور متوازن است تا بتوانیم تاثیر مطلوب را بگذاریم.

وی در خصوص ترسیم مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی هم گفت: ما مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی هستیم. تصمیم واقعی درباره ترسیم مرزها با سرزمین‌های اشغالی در داخل هیئت وزیران اتخاذ می‌شود و ما آنجا رأی خود را اعلام می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: آمریکا به بانک جهانی توصیه کرده است که از اعطای وام به لبنان برای تأمین برق از اردن و گاز از مصر خودداری کند. اگر همه ملت لبنان برای محقق ساختن سیاست‌های آمریکا در راستای تأمین منافع اسرائیل گرسنه بمانند، برای واشنگتن اهمیتی ندارد اگر همه ملت لبنان برای محقق ساختن سیاست‌های آمریکا در راستای تأمین منافع اسرائیل گرسنه بمانند، برای واشنگتن اهمیتی ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: واضح است که عربستان به طور کامل از حزب القوات اللبنانیه حمایت می‌کند. ما تاکنون به هیچ طرفی برای ریاست جمهوری آینده لبنان تعهد نداده ایم. ما و جریان آزاد ملی بر این باوریم که تفاهم موجود بین دو طرف باید باقی بماند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: ما همچنین موفق شدیم پیش از برگزاری انتخابات به سازش بین جریان آزاد ملی و جنبش امل با تمایل طرفین دست یابیم.

وی به تحولات سوریه هم پرداخت و گفت: روابط با سوریه باید به حالت عادی برگردد و زمان آن فرا رسیده است که آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان مذاکرات میان ایران و عربستان را مثبت خواند و افزود: حزب‌الله از این گفتگوها حمایت می کند و امیدواریم ادامه دار باشد.